Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 12 september 2009 22:07

Älggrytan smakade himmelskt. Den var mustig, varm och vällagad, men på gränsen till lite för salt. Jag tror att det kan bli bättre om man tar lite mindre av kalvfonden. Det ska ju vara hela 3 dl av den och fonder och buljong brukar innehålla en hel del salt. I och för sig innehöll grytan bacon också, men det var så himla lite, 100 gram. Jaja, vi behövde inte krydda något alls med vare sig salt eller peppar. Vi glömde att köpa kryddnejlikor så jag vet inte hur god grytan skulle ha varit med dem i. Syltlöken gillade varken jag eller Älskade R, så den petade vi bort på tallrikarna.


Jag rekommenderar verkligen den här grytan och hoppas få höra era åsikter när ni smakat den. 



Lyx

Av Herr och Fru Mysbralla - 12 september 2009 21:50



Besökte Studio Savoy idag bara sådär för att kolla in stället och spontanfråga om de hade någon tid för manikyr. Kvinnan där hade precis fått ett återbud, så det var bara för mig att slå mig ner i stolen, langa fram händerna och bli ompysslad i dryga timmen. Hon gnuggade med krämer, spayade med flaskor, skrapade och filade med diverse redskap innan hon till slut masserade mina händer och därefter lackade mina naglar i flera lager så resultatet blev fransk manikyr.


Jag är jättenöjd med hennes kunskap och hur mina naglar nu ser ut. Kravet som ligger på mig är att smörja med nagelolja två gånger per dag. Jag fick nämligen veta att mina nagelband är infekterade, eller var det inflammerade, på grund av att de är torra och jag klöser och river på de torra flikarna. Jag såg till och med svullnaderna, inte kul! Efter ungefär en månad kommer jag att se resultat, både på nagelbanden och naglarnas kvalitet. Nagelbanden kommer att vara mjukare och smidigare och naglarna mindre torra och mer hållbara.


 Mina nya naglar  


Jag ska också försöka att varannan eller var tredje dag måla på med mitt nya överlack för att hålla den franska manikyren fräsch. Gör man på det sättet så nöter man bara på skyddslacket fick jag lära mig. 




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards