Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Cancersjuk möter döden, blir matförgiftad och skiter på sig i bilen!

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 september 2009 19:47


Jag har nu förstått att rubriken skapar lite kalla kårar hos en del läsare. Det var inte tanken. Rubriken tar upp allvarliga ämnen som man egentligen inte skämtar om, men kvällen bjöd på händelser som skapade denna skruvade rubrik. Jag fick även lite hjälp av Älskade R att åstadkomma detta. Vi har båda lite knäpp humor och fantasi ibland och jag ber om ursäkt för det.




Cancersjuk = Jag när jag klär mig i min snusnäsduk på huvudet. Vissa gånger sitter den så att jag ser sjuk ut istället för att bara vilja få bort håret från ansiktet när jag inte ids fixa till det.


Döden = Den gamla damen till granne som hade somnat i bilen och skrämde slag på både mig och Älskade R när vi skulle ta bilen till Ikea. Bildörren stod öppen och tanten reagerade inte när jag ropade, hugaligen! För en stund hamnade mitt hjärta i halsgropen.


Matförgiftad = Middag på Kajens fik resulterade i att vi båda fick ont i magen och direkt tänkte på matförgiftning eftersom det skulle vara grädden på moset mitt i min virusinfektion.


Skita på sig = Magen var inte alls vänlig och glad med mig när vi åkte bil. Mycket gas i magen ger oanade krafter i tarmarna och det kan komma ut fruktansvärt mycket...luft! Var rädd att det kom annat också, men puh! så var det inte.



Dessa saker sammantaget skapade alltså en något skruvad och sjuk historia i våra hjärnor, men håll med om att det skulle vara en superb mening att ha med i det gamla tv-programmet Gäster med gester


 
 
Ingen bild

stora

23 september 2009 20:07

Usch det var en otäck rubrik.
Hur gick det?

 
Ingen bild

Lillyster

23 september 2009 22:07

Huvva, vad e det som har hänt?!

 
Ingen bild

stora

24 september 2009 17:09

Vad knäppa ni är du och din sambo. Trodde det hänt något.

 
mor

mor

24 september 2009 20:22

Herregud vilka rubriker....gäller att man får läsa fortsättningen innan man börjar inbilla sej en massa.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

25 september 2009 13:53

Till Mor: Jag ber som sagt om ursäkt, men ibland är hjärnan på bushumör hihi!


Till Stora: Tror det ligger i släkten hörru du! =)

 
Ingen bild

stora

25 september 2009 16:20

Nääääääääääe det gör det inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards