Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Middagstips

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 september 2009 07:13


Igårkväll blev det sen middag då både jag och Älskade R var kvar länge på jobben. Först bestämde vi att vi inte skulle orka laga någon middag när vi kom hem, men när jag väl dök upp hemma vid 17:50 så tänkte jag att det skulle gå lika fort att slänga ihop något som att invänta Älskade R och sedan åka iväg någonstans. Sagt och gjort så kollade jag in kylens innehåll och fixade till en gudomligt god middag. Det blev en av mina få favoriträtter när jag var barn;


Stekt kassler, klyftpotatis och champinjonsås

 

Till det serverades morötter och valfri dryck.


Ovanstående är mitt enkla middagstips till er och för att det ska bli rättvist vill jag ha ett tips tillbaka. Vi har nämligen inte planerat dagens middag (brukar oftast göra det dagen före) så när jag kikar in här senare idag hoppas jag finna något/några förslag på enkel och god middag.




 
 
Ingen bild

stora

30 september 2009 12:59

Vi är bortbjudna till K och J ikväll så jag behöver inte stå vid spisen. Annars hade det nog blivit pannkaka, har mycket mjölk hemma.

 
Jossan

Jossan

30 september 2009 14:20

Hej söt

Saknar dig i dag!!!

Kramar

http://wellnessbyme.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillyster

30 september 2009 23:09

Torsk in i ugnen med lite krossade tomater, röd lök & citronpeppar/chili tillsammans med keso & tex potäter slår aldrig fel ;)

 
Ingen bild

Annika

1 oktober 2009 21:22

Till Lillyster: Fisk är gott, men slår inte en saftig köttbit, eller vad säger du? Ska nog prova ditt recept någon dag. Meddelar när jag gjort det så får du min åsikt.


Till Jossan: Gulle dig!

 
Ingen bild

Annika

1 oktober 2009 21:23

Till Stora: Pannkaka är gott, men jag kan knappt äta tre stycken utan att få lite magknip och de tre blir jag inte mätt på. Att äta en från en brunchbuffé däremot är mumma.
=(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards