Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Båthus

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 oktober 2009 19:15


Precis som ifjol den här tiden på året har det blivit dags för att låta båten få tak över huvudet. Älskade R byggde ju ett båthus ifjol (med yttepyttelite hjälp av mig). När det på vårkanten i år var en period med hård blåst gick en del grejer sönder.


Båthuset har nu blivit förstärkt och nedstoppat i backen med hjälp av markfästen. Igårkväll efter middagen åkte vi ner för att lägga sista handen på båthuset, övertäckning med presenning.


Jag minns hur läskigt jag tyckte det var ifjol när jag försiktigt tassade omkring uppe på en halkig båt. Jag kände likadant igårkväll. Vi gjorde ett försök där jag skulle hjälpa Älskade R uppe på båten, men det gick sisådär. 



En ranglig stege som inte nådde ända upp till båtkanten, halkigt däck, mörker, spindlar som anföll från flera håll och en tung presenning orsakade en del gnäll från mig, så vi enades om att jag skulle hjälpa till nerifrån marken.


Sååå mycket bättre det blev då. Min absolut bästa insats måste ha varit när jag skar sönder den gamla brandslangen för att använda bitarna i förebyggande syfte på vassa kanter för att skydda presenningen eller när jag killade Älskade R i örat med en liten kvist.



 
 
Ingen bild

stora

27 oktober 2009 20:12

Men du, det finns väll inga spindlar ute nu.

 
Jossan

Jossan

28 oktober 2009 14:22

AAAAHHH Vilken coool body gumman, stort tack finaste du!!!

PUSS PUSS PUSS va gla jag blev!!

http://wellnessbyme.blogspot.com

 
mor

mor

28 oktober 2009 18:14

Jaha då är båten i hamn så att säga(för vintern). Spindlar vet jag att du inte tycker om.Kram från oss i Ingersta.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

28 oktober 2009 21:00

Till Stora: Joho, här finns det massor fortfarande. Tänk på att jag befinner mig i en annan del av vårt avlånga land.

 
Ingen bild

Annika

28 oktober 2009 21:01

Till Jossan: Varsågod min fina vän! Kunde inte låta bli. Den skrek: "E och J" åt mig!

 
Ingen bild

Annika

28 oktober 2009 21:02

Till Mor: JApp, nu är det bara renoveringen inuti kvar. Det blir nog gjort i en handvändning hihi!

 
Ingen bild

Gogga

29 oktober 2009 11:26

Vår spindel å höjdterapi fortsätter;) DU har ju gjort grymma framsteg. Kommer du inte ihåg första gången du skulle upp på båten? Tog ju typ en 45min då juhe nu tog det ju bara 2-3min. Ja e stolt över dig gumman! Piss på dig åxå ;)

 
Ingen bild

Annika

29 oktober 2009 19:12

Till Gogga: Det låter som att du redan har en plan för när min nästkommande prövning blir, är det så? Vet du, jag är stolt över dig med.
Titta på tangentbordet var bokstäverna i och u sitter.
KRAMEN!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards