Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 oktober 2009 06:46


Under lördagkvällens tidigare timmar, när middagen var uppäten, satt Älskade R och jag i soffan. Han satt och kollade på en ny serie (sci-fi naturligtvis) och jag höll på att fila och polera mina naglar så de skulle bli lena och blanka.


Efter mitt besök hos nagelfixerskan, som gjorde den fina franska manikyren på mig, har jag faktiskt hållit i det här med att hålla naglar och nagelband fräscha. Om jag inte är en lögnerska nu så kan jag nog säga att jag inte har klöst sönder mina nagelband en enda gång sedan det besöket och inköpet av nagelolja.  


Jag har också skaffat en polerfil till ytan på naglarna och det var den jag höll på med under lördagkvällen. Den har tre olika ytor och funkar så här:

1. Even out

2. Smooth

3. Shine

 

 

Nu är det så att jag inte får ha den där polerfilen ifred. Älskade R tycker också om att naglarna blir lena och blanka, så han sitter också med den där filen lite titt som tätt. Under lördagkvällen fick jag uppdraget att polera alla hans naglar och han blev så nöjd. Jag använder ju också nageloljan efter att jag har polerat klart mina naglar och det har han ännu inte fastnat för. Han tycker oljan luktar lite skog och jag kallas nu för hans lilla "tallbarr".



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards