Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 21 oktober 2009 06:15


Under snart två veckors tid har jag haft ont högt upp vid revbenen på höger sida. Jag har misstänkt en spricka i ett revben efter min långdragna förkylning då jag hade en del hosta (även om jag egentligen inte trodde att jag hostat sönder ett revben). Jag läste på hemsidan för 1177 och blev informerad om att man ändå inte gör något åt sådana besvär, så jag har bara avvaktat för att se när smärtan ska gå över av sig själv.


Smärtan har inte alls gått över utan snarare eskalerat och en lätt oro har lagt sig över mig. Det gör ont att andas djupt, att röra höger arm ut åt sidan eller högt upp. Det gör ont om jag vrider överkroppen och när jag stödjer mig på höger sida. det gör också ont att skratta, hosta och nysa.


Eftersom jag känner mig hämmad i min vardag så ringde jag mitt familjeläkeri för att rådfråga en sköterska. Hon bad mig beskriva smärtan och tänka efter om jag blivit utsatt för slag eller liknande mot revbenen. Det har jag inte blivit. Sedan fick jag göra en övning och resultatet av den blev att jag troligtvis har en muskelinflammation som sträcker sig från bröst till skulderblad och det går bara att få bort genom att ta Voltaren T samt besöka sjukgymnast för manipulation och/eller andra åtgärder.


Jag har varit på Apoteket och inhandlat Voltaren samt bokat tid hos sjukgymnast. På fredag klockan 13:00 blir det spännande. Jag undrar hur ont det kommer att göra...


Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont för att drabbas av både det ena och det andra under det senaste halvåret.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards