Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 20 oktober 2009 21:08


Jag har satt om våra gröna krukväxter!

 

Jag tog bort gammal jord, klippte bort överflöd av rötter, satte dem i nya krukor med ny fin och svart jord.

 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 20 oktober 2009 20:46


Min kära storasysters man har nu visat mig världens snyggaste dator. Den har allt jag söker förutom det numeriska tangentbordet, vilket jag börjat fundera på om jag behöver. Tyvärr så kostar den här datorn betydligt mer än de 8000:- jag satt som tak. Hur ska jag göra nu?


UNNA DIG FÄRGSPRAKANDE KRAFT



Av Herr och Fru Mysbralla - 20 oktober 2009 20:14


Vi hade en trevlig helg som var och den innehöll både det ena och det andra. På lördagen begav vi oss till Erikslund för att inhandla lite grejer. Sedan åkte vi ner till båten och båthuset eftersom det var dags att sätta fast de sista brädorna för stöttning samt börja borra i backen och trycka ner markfästena. Markfästena ska även gå att ta lös och bytas ut mot hjul för att underlätta förflyttning av båthuset vid sjösättning och upptagning.


Arbetet gick riktigt bra, men det blev till slut dags för lunch och vi åkte hem. Efter maten stannade jag hemma för att köra ett cykelpass här hemma. Älskade R åkte tillbaka ner för att lägga sista handen vid att få ner markfästena i backen och därefter kasta på presenningen. Det gick dessvärre inte så bra för honom fick jag veta när han kom hem tidigare än väntat. Allt vi hade gjort tidigare på dagen hade han fått lov att ta lös igen plus att en massa till gick fel. Till råga på allt började det regna så han fick plocka bort alla maskiner och åka hem. Jag däremot, fick till ett bra träningspass och blev mycket nöjd.


Efter middagen och lite senare på kvällen  runt klockan 20:00 blev det en tur till Eskilstuna för att hälsa på M+M i deras gemensamma lägenhet. Varken jag eller Älskade R hade varit där tidigare, men M har ganska nyligen flyttat dit också. Vi fick träffa tre vänner till dem som var mycket trevliga och roliga. Vi spelade spelet Alias, drack cider, åt lite snacks och hade skoj. Sammanfattningsvis en bra dag och kväll som slutade sent. Strax före 00:00 klev vi tillbaka in i vår lägenhet på Klockartorpet.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards