Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 oktober 2009 07:05


Tisdagen var en dag med aktivitet från det att jag klev upp till dess att jag somnade. På jobbet arbetade jag med 6 barn, satt med på en språksamling, fixade material för hemträning åt två barn, fixade material till träning med språkfröken åt två barn, hade samråd med en kollega och åt pedagogisk lunch med "mina" barn. Jag tog min egen rast när jag gick hem en liten stund tidigare.


När jag kom hem störde jag mig på allt grus jag trampade på i lägenheten, så jag tog fram dammsugaren och började städa. När det var klart var det dags att värma resterna från gårdagens middag, makaronilåda. Maten smakade inte lika bra denna gång då den hade blivit lite för torr. Vi åt och blev mätta i alla fall.


När maten var färdigtuggad lade sig Älskade R för en powernap och jag tog itu med disken. Tanken var att vi skulle hinna med 2-3 visningar, men R var sååå trött så det passade inte bra. Vi åkte och tränade istället när disken var klar och han vaknade upp.




Iväg till n´Joy för ett benpass. Ja, ni läste rätt, benpass. Jag vet inte när jag sist gav mina ben en ordentlig genomkörare. Nu springer jag ju inte heller, så de är riktigt ovana vid att utsättas för belastning. Jag tog det försiktigt med vikterna i maskinerna, men jag kände redan under passets gång att jag nog skulle få en del träningsvärk. Träningspasset avslutades med några övningar för magen, härligt! Nöjd och glad åkte vi därifrån. Ojojoj vad jag har saknat att träna, kan jag säga. Nu när jag är pigg från infektioner vill jag verkligen försöka att få till regelbunden träning igen. Kroppen och hela jaget svarar ju så glatt på det.


Efter passet åkte vi vidare till Maxi för att handla. Kylen har ekat tomt i två dagar så det var verkligen på tiden att fylla den med väsentliga grejer som exempelvis mjölk, yoghurt, keso och äpplen. Klockan var efter 21 när vi var tillbaka hemma i lägenheten. Vi fixade till kvällsfika och sedan lade jag mig för att läsa lite i ena hundboken. Det slutade dock med att boken låg oöppnad och jag somnade med glasögonen på.





Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards