Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Hundutställning

Av Herr och Fru Mysbralla - 26 april 2009 15:52


Vilken dag det har varit idag! Efter en enormt lååång väntan (exakt 3 timmar) blev det äntligen dags för "min" hundras, Grand Danois, att äntra ringen. Kennel LD deltog med fyra hundar; Jokke, Jemma, Zacco och Tiger. Jag hade inte träffat någon av ägarna förut och inte heller hundarna, men de var mer än trevliga.


Efter en stunds väntan anlände även själva uppfödaren S. Hon var på strålande humör och ännu bättre blev det efter att Jokke blivit Such LiebeDoggen Jokkmokks Jokke = CHAMPION och hon fått superbra kritik som uppfödargrupp. Jag blev verkligen stormkär i Jokke, så nu måste jag tyvärr meddela älskade R att han är brädad. Tyvärr fick jag inte ta med mig Jokke hem. Hans matte ville ha med sig sin champion...konstigt tycker jag.



Jokke är fin som snus som man brukar säga, även om jag inte alls gillar snus. Hans avkommor verkar bli lika lovande, se bara på Zacco, Scott, Taala och Wanda. Missy är också hans avkomma, men hon har ännu inte ställt upp i ringen. Hennes debut verkar bli 21 maj.


Kennel LD kommer att ha två kullar denna sensommar/höst. Jokke kommer inte att vara pappan till någon av kullarna. Jag tvivlar dock inte på uppfödarens kunskap och val av föräldrar.


Efter dagens upplevelse är jag varken mindre sugen eller intresserad av denna fantastiskt lugna, ståtliga, harmoniska och härliga ras från en speciell uppfödare. Det är snarare tvärtom. Nu har jag bara kvar att arbeta på min käre sambos inställning hehe!


 
 
Jossan

Jossan

26 april 2009 19:15

Åh vad kul=)
Jobba jobba jobba.
Kanske skulle ta efter mig med mina lördagsmorgnar;) hi hi

Kram på dig lilla pärla

http://josefinpersson.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

26 april 2009 20:04

Till Jossan: Ja, det var en suverän dag! Du har nog rätt i det där med lördagsmorgnarna hehe!
Kram tillbaka!

 
Ingen bild

stora

26 april 2009 20:43

Roligt att det går bra för mega hundarna. Åker du och tittar när det är Missys tur att tävla?
Kom igen R klart du ska ha en hund. Alltid nån att krama även då A är på dåligt humör.

 
Ingen bild

Annika

26 april 2009 20:59

Till Stora: Jag har inte bstämt om det blir Håbo för mig/oss på Kristi himmelsfärd. Eventuellt kommer familjen Holmgren hit, men då kan jag ju ta en utflykt på egen hand. Det är inget bestämt på något sätt i alla fall.

 
Ingen bild

Annika

27 april 2009 06:26

Till Stora: Det var förresten ett mycket bra argument det där med kramarna.
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards