Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

CRAP

Av Herr och Fru Mysbralla - 24 april 2009 19:48


TEKNIKENS UNDER


  



Nu är datorn sådär knäpp som den var ifjol. Den stänger av sig själv titt som tätt och meddelar att den fastnat i en oändlig loop och inte orkar mer typ.


 Ifjol fick jag ringa en massa samtal till supporten och till Toshiba samt skicka iväg fax och till sist skicka iväg datorn.


När jag väl fick iväg datorn, efter att ha gjort alla åtgärder de så kallade "datasnillena" rådde mig till, så gick det ganska fort att åtgärda och få den tillbaka.


Jag har för mig att det var fel på grafikkortet och att det byttes ut. Jag hoppas att de kan byta grafikkortet igen om jag får skikca iväg den. Allra bäst vore dock att de tycker det är skit med samma fel två gånger och skickar mig en helt ny dator istället.


Så för den/de som undrar varför jag loggar in och ut på msn hela tiden är detta förklaringen.


Det är riktigt störande att hela bildskärmen blir rutig, helt blå, svart, gråmelerad, blinkar, blir låst eller fylld med streck när man till exempel håller på att deklarera...




DET ÄR MÄNSKLIGT ATT FELA - men en dator är inte mänsklig!




 
 
Ingen bild

stora

24 april 2009 20:11

Skicka iväg eländet på en gång så du får tillbaka den i bättre skick. Har faktiskt funderat lite över de många inloggningarna, men vad vet jag. Bara en nybörjare.
Krya på dig nu knövelskaft.

 
Ingen bild

Annika

24 april 2009 20:36

Till Stora: De är inte så förtjusta i att bara få datorn till sig utan vill att man ska göra en massa åtgärder och tester innan de tar emnot den. Jag vill egentligen bara skicka iväg den och få den ordentligt fixad.

 
Ingen bild

stora

24 april 2009 21:07

Ja så vill jag också att det ska funka. Prova att lägga huvudet på sned och spela hjälplös. Ibland funkar det.

 
Ingen bild

Lillsyrran

25 april 2009 20:26

Förstår hur du känner dig! Min dator e lika knäpp den- kan inte röra på den ens 1 mm för då stänger den av sig :(
Jäkla teknikgrejjer!!!
;)

 
Ingen bild

Annika

25 april 2009 20:44

Till Lillsyrran: Jag gjorde ett litet ryck igår för att leta fram kvittot på datorn, men det enda kvitto jag hittade var det som jag fick när datorn skickades från posten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards