Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

SVAR

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 april 2009 21:22


Eftersom jag är och har varit sjuk de senaste dagarna finns det inte särskilt mycket att berätta om här på bloggen. Jag bet ihop måndag och tisdag och gick till jobbet, men onsdag och torsdag har jag varit hemma och sovit järnet. Förkylningen verkar dock inte vilja ge med sig...Jag har fått hosta och det kliar/gör ont i öronen.


Efter middagen idag skulle jag försöka ta en lugn och kort promenad ner till båten för att få lite luft (har inte varit utanför dörren på länge) och passa på att kika in till älskade R och se hur han ligger till med båtjobbet.


Det tog en himla tid att komma ner dit fastän det inte är långt och jag kände mig helt färdig och dyngblöt i svett när jag kom fram. Ännu värre blev det när jag skulle försöka att komma upp på båten, hugaligen!


Men efter många om och men tog jag mig upp. Då fick jag en inblick i den pågående förvandlingen. Han är duktig min älskade R.


Jag fick provsitta på den nya toalettstolen som ska byggas dit. Det är inte mycket plats för huvudet, men det viktigaste är ju att rumpan har plats tycker jag. Det går att sitta framåtböjd där, precis som man gör hemma på toan när man har en tidning på golvet och läser samtidigt.







 
 
Ingen bild

Gogga

23 april 2009 22:02

Det blir ju SKITbra gumman hoho:P

 
Jossan

Jossan

24 april 2009 08:03

Kram på dig vännen.

http://josefinpersson.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

24 april 2009 09:36

Till Gogga: Där fick du allt till det!


Till Jossan: Tack. Den kramen är välbehövlig. Jag är orolig för att inte bli helt frisk innan jag ska till Portugal...

 
Ingen bild

stora

24 april 2009 12:51

Ja det var ju som sagt en skit spännande läsning, biten om toan. Men duktig är han den där R. Påminner om min R. Gå och ta lite blod prover, kanske ett svalg prov också. Du kanske behöver medicinering.

 
Ingen bild

Annika

24 april 2009 14:17

Till Stora: Behöver man medicin för vanlig förkylning tror du?

 
Ingen bild

stora

24 april 2009 20:01

Om du har otur kan ju penecilin behövas.

 
Ingen bild

Annika

24 april 2009 20:05

Till Stora: Mot vadå till exempel? Jag har noll koll eftersom jag sällan är ordentligt förkyld eller sjuk.

 
Ingen bild

stora

24 april 2009 20:13

Virus kan man väll inte göra något åt men om det är bakteriellt så hjälper medicin oftast bra.

 
Ingen bild

Annika

24 april 2009 20:34

Till Stora: Vad är en bakteriell förkylning för nåt då?

 
Ingen bild

stora

24 april 2009 21:05

Nä nu får du fråga en doktor, mina kunskaper är slut. Tokfia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards