Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

ELLÖS (söndagen)

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 april 2009 20:57


Denna dag började med att vi fick ett brutalt uppvaknande när älskade R drog upp rullgardinen och ett otroligt ljus strömmade in i rummet. Det tog säkert några minuter innan vi kunde öppna ögonen helt. Klockan var strax efter halv nio och vi hade tänkt äta frukost, ta en promenad och sedan utnyttja spaavdelningen.


Vi gick ner till restaurangen och avnjöt en härlig frukost med ägg, yoghurt, branflakes, havrekuddar, torkad frukt, nötter, bröd, ost, salami, skinka, frukt, juice, våffla och kaffe. Det fanns naturligtvis mer godsaker också, men det var lite av det som trillade ner i magarna på oss.


Efter frukosten tog vi på oss ytterkläderna för en morgonpromenad, en väldigt lugn sådan eftersom jag var vek. Det blåste småspik hela tiden och solen kom aldrig riktigt fram. Jag glömde också att ta med mig näsdukar för att tömma snoken som snabbt blev full med snor. Det ledde till att jag gjorde en Annikaversion av en scen ur filmen "Den där Mary", ni vet när hon får "sånt där" i håret och fixar luggen. Det var vad som hände när jag gjorde en fulsnytning i blåsten.



Till slut tog vi oss tillbaka till hotellet och packade våra saker för att checka ut. Vi stoppade väskorna i bilen och traskade ner till spaavdelningen. Där väntade ett kurbad på oss.


Vi fick ett eget rum med ett stort badkar som var fyllt med några mineraler eller nåt som skulle vara utrensande, så vi fick information om att vi kunde bli kissnödiga efteråt (som om det är något ovanligt för mig). I rummet fanns även en privat bastu, toalett och den totalhäftiga massage-, ång, och rymdduschen.


Bilder från www.sjogarden.se


Den var både cool och lite läskig med alla vred och knappar som fanns. Älskade R provade sig fram och lyckades träffa en massagestråle på känsliga kroppsdelar på min kropps baksida samt sätta igång ångapparaten så jag fick andnöd. När vi hade kontroll över duschen kunde vi njuta av en rengörande kroppsscrubb och därefter klappa in en hudlotion.

















Efter detta var det bara att börja rulla mot Västerås igen. Vi stannade ganska snart på en grill och beställde varsin pizza. Vi äter inte det speciellt ofta, men då det händer tycker jag det är smarrigt värre.



Ellös på morgonen här nedanför, foton av älskade R.






 
 
Ingen bild

stora

20 april 2009 15:44

Vilken lyx. Hur mysigt som helst. Fina bilder.

 
mor

mor

20 april 2009 17:31

Skulle oxå kunna tänka mej nåt sånt.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

20 april 2009 18:18

Till Mor: Helt fantastiskt. hade kunnat få blåsa lite mindre så vi kunde upptäcka omgivningen lite mer.


Till Stora: Ja, enormt lyxigt att få allt gratis.

 
Ingen bild

Lillyster

21 april 2009 15:10

Låter som ni haft en bra helg tillsammans, minus förkylningen då!

 
Ingen bild

Annika

21 april 2009 16:24

Till Lillyster: Den var suverän trots förkylningen. Jag är tyvärr sämre i förkylningen idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards