Familjen Mysbralla

Inlägg publicerade under kategorin Träning

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 april 2009 17:34

Jag har precis kommit in från ett långpass på cykel. Det blev 5 mil och typ 120 meter totalt och cykeltiden 2,5 timmar.

Snittpuls: 140

Maxpuls: 174

Tack och lov för att vi var tre stycken som cyklade för den sista en och en halv milen var jobbig både mentalt och fysiskt. Nacken strejkade, ländryggen likaså, fötterna var kalla och stela och framstjärten började säga ifrån. Eftersom både jag och K var med och cyklade så kan man räkna ut att vi behövde stanna någon gång under färden. Det berodde dock inte på kissnödighet. HA! Där fick ni!

K:s framstjärt gjorde så ont så vi stannade så E kunde fixa med sadeln lite. Vi stannade även för att K var lite osäker på hur växlarna funkade och det kan jag förstå. Jag såg inte ens var växlarna satt på hennes nya racer. De var gömda under bromsarna. Vi fick ju naturligtvis stanna även för min skull och det berodde på att en knott flög rakt in i ögat på mig. Både E och K fick hjälpa till att operera ut den. TACK vänner! Det är bra att ha en vän med en blivande läkare till sambo.

Nu ska jag svälja den sista tuggan av middagen, kassler med ris och sedan sätta på perkulatorn. Medan kaffet bryggs ställer jag mig i duschen för att tina upp mina tår.

Av Herr och Fru Mysbralla - 8 april 2009 21:10

Finally!

Ett styrkepass som gick superbra. Jag var stark som en björn

www.archive.corren.se

och snygg som en puma.

www.23rdandoverscouts.org.uk

Jag verkar vara en sådan som vilar mig i form hahaha, lyllo mig!

Nu ska jag sova gott och invänta en arbetsdag som när den slutar går över till 4 dagars ledighet, HURRA!

Av Herr och Fru Mysbralla - 5 april 2009 17:24

Jag känner mig inte alls okej idag, men jag kan inte sätta fingret på vad som är fel heller. Jag känner mig lite yr och allmänt svag i hela kroppen, har huvudvärk till och från samt värk i nacke och axlar.

Idag blir det ingen träning alls, vilket gör att jag når bottenresultat på antal timmar och pass denna vecka 14.

RESULTAT

Löpning i onsdags:

Tid: 42 minuter

Distans: 6,6 km

Snittpuls:

Maxpuls:

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 april 2009 17:50

En liten cykeltur i härliga vårvädret blev det idag. Med +12 grader i skuggan och nästan ingen vind tog jag och älskade R våra cyklar för att rulla omkring i solskenet. Vi tänkte passa på att cykla en sväng innan det blev dags för synundersökning hos optikern.

Jag tog på mig min utrustning och satte mig nervöst på min nya cykels sadel. Det var inte alls så svårt att cykla med fötterna fastsatta på pedalerna som jag hade trott. det svåra var att få fast fötterna, men att ta lös dem var ingen ingen match alls. Däremot var det lite vingligt att stå upp och cykla, så det är bra att jag köpt en cykel nu så jag hinner cykla in mig på den innan jag ska cykla Tjejvättern.

Här kommer lite bilder på en lätt nervös Annika som ska premiärcykla på sin Nishiki Pro SLD.

Av Herr och Fru Mysbralla - 2 april 2009 20:59

Nu har jag inhandlat de viktiga blöjbrallorna för att skydda rumpskinnet. Jag har även köpt cykelskor med speciella pedaler och själva cykeln. Det blev en hybrid från Nishiki.

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 mars 2009 21:03

Efter det långa cykelpasset idag såg jag verkligen fram emot en god middag. Både jag och älskade R fixade och lagade mat, han bakade scones och jag stekte laxen och surimisticksen, fräste spenaten och plockade fram ostar och potatissallad. Det blev en mumma middag även om älskade R inte var så förtjust i sticksen. Det blev istället fler till mig. Scones är ett av de godaste jag vet och speciellt när R har gjort dem. Jag vet inte hur han gör, men det mesta han tar sig för i köket blir gott. Bröden här nere är inte våra utan lånade från en bildbank på nätet. Vi åt inte med marmelad på ju.

Dags att summera veckans träning. Det blev bra med flåsträning, men sämre med styrkepassen. Jag fick inte till något styrkepass nämligen, men boxades, joggade och cyklade så det räcker och blir över till någon som inte rört på sig denna vecka.

VARSÅGOD!!!

Tid: 120 minuter

Snittpuls: 132

Maxpuls: 149

Jag måste verkligen skona min stackars rumpa från allt slitage av cykelsadlarna. Ska jag köpa sådana där cykelbyxor som är som en dräkt eller i vanlig kort byxmodell? Fördelar och nackdelar tas tacksamt emot.

Nu ska jag stänga ner och dricka något varmt. Nattakram på er!

Av Herr och Fru Mysbralla - 26 mars 2009 18:30

Årets första löppass, eller rättare sagt, joggingpass, är gjort. Det blev ett kort pass på 20 minuter bara för att påminna kroppen om hur man gör. Det tyckte den om, jättemycket! Med mina nya kläder på kroppen och lugn musik i lurarna skuttade jag ut på asfaltvägarna kring Klockartorpet och Hälla.

Jag kan inte påstå att jag flög fram utan jag fick tänka mycket på löptekniken. Tekniken fanns kvar om än något slapp och ringrostig. Ryggen hade en tendens att börja luta framåt, vilket jag inte är van och benen sparkade lite väl mycket bakåt istället för att lyftas uppåt framåt. Jag vet dock att jag tidigare haft en mycket bra löpteknik som både känts bra och sett bra ut. Kännetecknet har varit att jag ser lätt ut, att löpningen ser helt oansträngd ut. Jag behöver nog bara lite regelbunden löpning i kroppen så kommer tekniken tillbaka. Det är ju bara det att löpningen inte prioriteras just nu.

Anledningen till detta löppass var inte träningen i sig utan jag ville inviga mina nya träningskläder samtidigt som jag tyvärr är megastressad på jobbet. Jag ville alltså komma ut och få andas och springa bort stressen och den trötthet som stressen medför. Arbetsdagen avslutades i alla fall bra och jag tror att jag är på god väg att kunna bryta stressperioden.

När jag ändå skriver om träning kan jag ju nämna att det var boxpass igår efter jobbet. Precis som vanligt cyklade jag och K dit. Jag kände mig ju stressad även igår naturligtvis, så det var skönt att slå ut lite frustration och stress. Jag var taggad minst sagt, ungefär som hon här nedanför! Även efter detta boxpass såg överarmarna misshandlade ut.

INGET TELEFONSAMTAL IDAG HELLER....

Av Herr och Fru Mysbralla - 22 mars 2009 22:27

Efter veckans träning känner jag mig så här snygg och hot! Jag är redo för sommaren hehe!

Denna vecka blev det återigen mindre tränat än vad planeringen sade. Jag skyller på läkarbesöket med konstiga efterverkningar i tarmarna. Det blev slutligen så här, bättre än ingen träning alls.