Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Sjuk gnällkärring med superhörsel

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 februari 2010 19:27



Rubriken beskriver mig just nu. Har haft en hängig helg i kroppen. Tyckte att jag kände mig lite piggare igår måndag, men så hade jag en skräpdag på jobbet och behövde få utlopp för ilska, skam, frustration och maktlöshet. Sagt och gjort så satte jag mig, trots en känslomässigt utmattad Annika, på cykeln för att köra ett träningspass i vardags-rummet.



Det var hur skönt som helst, men jag fick nog betala för det. Svettades och frös om vartannat under natten och vaknade sjuk med rejäl huvudvärk, tät näsa och lätt förhöjd temp. Skyll dig själv Annika!


Idag har jag alltså varit hemma från jobbet och sovit mest hela dagen när jag inte har svettats eller frusit. När Älskade R kom hem undrade han om jag ville följa och handla eller om jag ville vara hemma. Jag älskar ju att handla och tänkte att jag borde orka att kliva upp en stund. Jo tjena att jag gjorde. Efter handlingen var jag helt slut och är det fortfarande. Jag ska bara avsluta det här inlägget så blir det att stänga ner och retirera till sjukbädden.



För tillfället är jag totalt ur balans både fysiskt och psykiskt. Jag tål ingenting, gnäller, gråter, blir arg, hysteriskrattar och beter mig allmänt underligt tillsammans med att jag ständigt är utmattad och har en superhörsel som hör alla störande små ljud som när Älskade R tuggar, petar på en penna, snorar plus lite till.




Hur ska det här sluta?

 

 

 
 
Ingen bild

mor

23 februari 2010 20:06

Skönt att få tömma ut sånt där.

 
Ingen bild

Annika

23 februari 2010 20:11

Till Mor: Det behövs, men gör mig såååå matt.

 
Ingen bild

stora

23 februari 2010 20:51

Har du börjat bygga bo ännu?
Tokstäda, möblera om eller sortera i skafferiet?

 
Ingen bild

Annika

24 februari 2010 07:47

Till Stora: Inget bobyggande. Jag ogillar att städa, men det där med skafferiet låter inte så dumt. Kanske blir av i helgen när jag är gräsänka.
Förresten så har jag lånat en 6-7 böcker på bibblan inom det ämne som är mest intressant och spännande för oss just nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards