Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 februari 2010 16:45



Bilen bredvid oss på parkeringen där vi bor.




  

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 februari 2010 13:38



Sist jag körde bilen var förra helgen och då skulle jag åka till gymmet för att vara med på ett afro-pass tillsammans med vännen J. Vid två korsningar där jag fick rödljus och jag var tvungen att stanna började bilen att bete sig underligt. Jag bromsade in som vanligt, men det kändes som om bromspedalen var fastlåst och durrade och hackade under min fot. Jag var helt säker på att jag gjort något skumt som att köra med handbromsen i eller att bilen var på väg att gå sönder.



Jag berättade för Älskade R när jag kom hem om vad som hade hänt och sa hur orolig jag var över bilen. Det hade jag inte behövt vara eftersom det bara var ABS-bromsarna som satte in på grund av väldigt halt väglag.


Nu när jag tänker efter så kändes det ju precis likadant när jag var i Wilhelmina och tog körkortet på två veckor. På en lektion fick jag köra ganska fort och sedan tvärbromsa på kommando. Då kändes det likadant under foten.


Jag borde nog gå en sån här bilkurs för kvinnor någon gång. Kanske fina J vill hänga på.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards