Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 februari 2010 21:02








Alla hjärtans dag idag som de flesta vet. I vårt hushåll har det inte firats direkt, men vi har tillbringat hela förmiddagen och nu den senare delen av kvällen tillsammans. På förmiddagen tog vi skidorna med oss till Hässlösundet för att glida i skidspåren ute på isen. Solen sken och temperaturen var lagoma -4,5 grader.


Det var fler än vi som tänkte tillbringa dagen i solen och på isen. Det var knökfullt med bilar på parkeringarna så vi fick köra över bron och ställa oss på andra sidan. Det gick ju också bra. Drygt 1 timme och 15 minuter var vi ute och mot slutet kurrade min mage och benen darrade av energibrist. Mitt fokus den sista biten på isen var min bild av bananen som väntade i bilen.


  


Mycket av min energi gick åt att pulsa med skidorna på fötterna i djup-snön för att hitta ut från Björnön via vassen tillbaka till isen. Vi åkte nämligen in lite på Björnön för att få lite bättre spår. På isen var det svårt att få någon rytm i åkningen beroende på knöliga och ibland obefintliga spår samt djup snö på sidorna där stavarna skulle sättas i. Ett hett tips: Ska man åka skidor för att åka, då ska man leta riktiga spår. Vill man njuta av sol, fint väder och titta på allt folk och njuta, då ska man åka på isen.


Jag sov nästan hela eftermiddagen innan jag duschade och mötte upp min fina vän J på stan för en fika på Café Gränden. Det blev en varm och god latte och en halv ost- och skinkbaguette. Naturligtvis surrade vi bort tiden som vi alltid gör och plötsligt ringde Älskade R och sa att han var hungrig och hade börjat med middagen. J och jag hann med att umgås i 2 timmar och jag är nöjd med dagen.


Nu skulle jag vilja ha en kall och läskande cola för jag är grymt törstig. Jag dricker alltid massor med vatten, men nu vill smaklökarna ha något också. Vi har väl som vanligt inget annat än kranvatten hemma, så det blir nog det ändå.


Trevlig kväll!



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards