Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 februari 2010 18:11


I förrgår kom det återigen något roligt neddimpandes i vårt brevinkast. Den här gången kom det ett stort brev från Umeå adresserat till mig. Jag blir alltid lika glad när det inte är vanliga brev med räkningar eller bank-brev etc. Jag blir som en hoppjerka innan jag lyckas öppna breven.




Jag får tacka fina tjejen L för ett otroligt fint pysslat Alla Hjärtans Dag-kort. Se här bara.

  


Av Herr och Fru Mysbralla - 19 februari 2010 18:10


Igårkväll mitt i allt tvättande av kläder fick jag ett sms, som jag inte tittade på direkt när telefonen lät. På grund av tvätten glömde jag dessutom bort meddelandet. Jag blev påmind när Älskade R fick ett sms och då hämtade jag mobilen från jackan.



Döm om min förvåning när en helt okänd människa har skickat ett sms till mig.


-Hejsan. Är du Annica från Spray date chatten? =) Vet inge efternamn så chansar lite på hitta.se bara =)

 

Jag: -Hej! Jag måste göra dig besviken och säga nej. Jag är inte ens med på Spray date. Lycka till!

 

-Okej, då vet jag. Heter M från Dalarna. Hur gammal är du? =)


Det meddelandet svarade jag aldrig på eftersom jag inbillar mig att han bara kommer fortsätta skicka sms. Han låter desperat när han letar via hitta.se. Ett hett tips från mig skulle vara att kontakta samma tjej på samma ställe där han "träffat" henne, det vill säga Spray date. ska han leta efter alla Annika i Västerås då får han leta på. Hoppas han har fria sms.



Av Herr och Fru Mysbralla - 19 februari 2010 17:47



De som har pratat med mig den senaste tiden vet att jag jobbar lite i motvind under ungefär halva delen av min arbetstid.


Idag har jag dock känt hur mycket mina logopedkollegor betyder för mig. Fredagen har bestått av en hel del skratt och läbbiga anekdoter i fikarummet. Jag vill lyfta mina kära kollegor på mottagningen som får mig att må bra och vara glad även om de inte vet om det.


Jubel åt logopedmottagningen!


Det är naturligtvis jättenyttigt, roligt, utvecklande och intressant att jobba ihop med andra yrkesgrupper, men för mig finns det ändå inget som går upp emot att få dela erfarenheter och tankar med  lika-sinnade. Jag tror att man har en helt annan förståelse för det arbete man gör och vilken tankeverksamhet som krävs för att en åtgärd, behandlingsinriktning eller annat beslutas och startar.


Tittar man på serien här nedanför så verkar ju motvind kunna föra något gott med sig, så jag får väl se vad som väntar runt hörnet.



 

 

 

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 februari 2010 07:59



lyckades vi med att baka ett bra bröd i bakmaskinen igen. Det var länge-sedan sist. Jag vet inte hur många bröd vi blivit tvungna att kasta bort för att de varit oätliga tegelstenar. Igårkväll var det i alla fall dags att lyckas med ett italienskt bondbröd. Kan det ha berott på att maskinen denna gång stod på golvet och bredvid ett varmt element som hjälpte till med jäsningen, hmmm??



Nu håller vi tummarna för att det var början på en bra bakningssvit.



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards