Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 21 februari 2010 09:15



Lördagmorgon: Klev upp i lagom sovmorgonstid strax efter 08:00. Gjorde mitt kaffe och röjde samtidigt i köket från kvällen innan. Jag diskade inte utan fyllde maskinen och plockade bort ren och torr disk från diskstället. Det hör till mitt kaffefix. Drack sedan mitt kaffe och surfade runt på nätet bland bloggar och annat.


Förmiddag: Det hann bli förmiddag 10:00 innan jag kom iväg ut på min morgonpromenad. Det var all träning jag tänkte ge mig på eftersom det känns som en förkylning på G i körpern. Jag tänkte passa på att köpa linsvätska och att ha ett mål så är bra för mig när det är lite motigt att ta mig ut.


Ute snöade det och termometern stod på -9,5 grader. Helt okej att promma med lite snabbare tempo i. Det jag inte märkte när jag gick ut var att det blåste ganska rejält. Jag hade vinden och snön i ryggen nästan hela vägen ner till stan och fick en chock på hemvägen. Det blåste så jag tappade andan och hemvägen tog nästan 10 minuter längre tid att gå jämfört med ditvägen.



Jag kom in i lägenheten efter 52 minuters pulsande. Jag var helt slut och flåsade och pustade och var hungrig som en varg. Älskade R och jag åt en gemensam frukost klockan 11:00 och jag lovar att min havregryns-gröt smakade underbart efter den där promenaden eller rättare sagt "kampen mot vädrets makter". Under dagen fortsatte snön att vräka ner och blåsten blev värre och värre. Jag är glad att jag gick ut den tiden på morgonen att få luft. Senare på dagen lockade det inte att lämna lägenheten.


Jag fortsatte dagen med att köra ett race med dammsugaren för att inte somna efter min pw. Diskade även undan i köket och bad Älskade R att köra igång bakmaskinen med ytterligare ett italienskt bondbröd.


Lunch: Det blev en mycket sen lunch för oss för vi fikade vid 14-tiden innan vi åkte och handlade ingredienser till "lunchen". Klockan 16:00 åt vi en helt okej ljummen pastasallad bestående av färsk tortellini med svampfyllning blandat med frästa grönsaker av olika slag. Till det åt jag några fefferoni. Jag åt mycket av dem under min tid i Umeå och nu har jag fått mersmak igen. Jag köper sorten som heter Kebabfefferoni för de är inte superstarka och konsistensen är bra. En del burkar kan nämligen innehålla fefferoni som är sega och hårda att tugga på, inte tilltalande.



Eftermiddag/tidig kväll: Den tråkigaste delen av lördagen kan man lugnt säga. Den gick ut på att vänta och räkna ner till herrarnas dubbeljakt på längdskidor. Tröttheten gick inte att hålla borta så mellan 17:30 och 18:30 sov en fullt påklädd och därmed svettig Annika för att finna krafter till loppet klockan 22:30.


Jag plockade in ren tvätt i garderoben, läste bloggar som jag redan läst under dagen. Läste om förlossningar, surrade med storasyster på msn och började skriva ner en inhandlingslista inför Thailandsresan. Åt lite glass och fixade en hemmagjord latte (inte alls som på café) och fick tiden att gå lite.


Älskade R gjorde iordning lördagsgottet bestående av dipp till grönsaks-stavar och salta pinnar. Oj, så vi åt. Det kan bero på att det inte blev någon middag på grund av sen lunch. Allmänt konstiga tider denna dag. Hoppas vi sköter söndagen bättre.


Kvällen: 7 minuter innn loppets start låg jag klar i sängen. Tänderna var borstade, linserna urplockade, nagelbanden insmorda och händerna likaså. Under loppets första halva var jag nära att somna, men jag höll i och kämpade med killarna och vilken tur för dem. Efter skidbytet satte jag mig halvt upp och gav dem all min energi så vi kunde kamma hem ett guld och ett brons. Svenskarnas placeringar: 1, 3, 10, 23.


Guldtaktiker Marcus Hellner och Anders Södergren stoppade up

Bild från www.aftonbladet.se


Jag är imponerad av Johan Olsson och Marcus Hellner såklart, men minst lika imponerad av och glad för Anders Södergrens prestation. Med en säsong som varit allt annat än bra visar han nu att formen är på god väg och att han inte ska räknas bort. Vilket stafettlag Sverige kommer att ha.


FLER MEDALJER TILL SVERIGE

 

 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards