Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 17 februari 2010 06:45



Igårkväll var det dags igen. Storumans Björn Ferry kammade hem storvinsten i ett makalöst genomfört jaktstartslopp. Han överdrev verkligen inte när han sa att han var i toppslag eller vad han kallade det för. Nu fick han stå (skutta) högst upp på prispallen och ta emot guldmedaljen. Det var ett nästan outhärdligt spännande lopp och jag som skulle ligga och halvsova med slutna ögon och bara lyssna på loppet hamnade nästan i sittande ställning istället.


Bild från www.expressen.se


Jag tänker tacka OE Björndalen lite för spänningen i en del av loppet. Han gjorde ju till en början en fantastisk uppryckning, men tog nog ut sig för mycket i spåret så skyttet blev lidande. Men jag anser att man aldrig kan räkna bort honom, så när han låg X antal sekunder efter Ferry var jag faktiskt lite orolig att han skulle klara av att åka ifatt och skjuta bra och därmed krossa Ferry. Vilken tur att det inte blev så!


Nu tycker jag att Sveriges alla OS-trupper ska känna att det är på gång med medaljer. Det är också mycket bra att kamma hem medaljer i andra valörer än guld. Hellre fler medaljer med hem till Sverige än bara någon enstaka som är guld. Det är min åsikt.



HEJA SVERIGE

 

 

 


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards