Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 12 februari 2010 06:30




Igårkväll efter middagen ringde vi till killen som har en likadan lägenhet som vi är intresserad av att köpa. Vi har fått veta att han är mitt uppe i sin renovering och att han fått lov att riva betongväggen. Han bor i och för sig på översta våningen, vilket inte påverkar andra lägenheter. Den vi tittat på ligger ju längst ner och har två våningar till över sig, vilket kan göra att beslutet blir nej! att ta bort väggen.


I alla fall fick vi hälsa på honom för att se hur planlösningen blir när man slår bort väggen och det blir ju sådan skillnad. Han hade även tagit bort den lilla väggen mellan minibadrummet och klädkammaren så att badrummet blivit större. Så har vi också ritat på vår planlösning. Han hade målat hela lägenheten och tak och väggar var vita och fräscha. Det fanns dock inga möbler eller vitvaror där inne eftersom han renoverar alltihopa på en gång. Blir det köp för oss kommer vi ju att bo i lägenheten och det gör att vi tar ett rum i taget.



Det som störde mig när vi tittade på killens lägenhet var att det är så ofantligt mycket jobb med renovering. Jag vet inte om jag har tålamod till det. Jag sa det till Älskade R och han bara skrattade. Svaret blev att om vi sett lägenheten helt färdig så hade jag blivit såld på den. Han har ju så rätt. Varför ska han känna mig så väl?


Hur väl känner ni och er partner varandra?

 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards