Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Herr och Fru Mysbralla - 27 februari 2010 20:21



Jag kom inte iväg på någon träning förrän strax före klockan 12:00. Jag liftade ner till gymmet med Älskade R när han bilade iväg till Stockholm. Det blev 46 glada, pigga och adrenalinfyllda minuter på crosstrainern. Snittpuls:148

Maxpuls: 159

Det kändes alldeles lagom.


Jag och vännen J möttes upp för lunch på Cornetto efter att ha pratats vid på mobilerna några gånger för att bestämma tid och plats. När jag packade ihop mina saker hemma innan jag åkte iväg hittade jag 300:- i två kuvert och mindes att jag hade låtit en del födelsedagspengar ligga kvar. Så nu hittade jag dem alldeles perfekt en lördag när det vankades stan.


Jag var i alla fall vrålhungrig efter träningen och beställde in en varm ciabatta med sallad till och en hallonsmoothie gjord på yoghurt, bär och is. Mumma smakade alltihopa. J beställde en sallad med kall marinerad potatis som bas och lite olika grönsaker och kött som ingredienser. Ärligt talat så kollade jag inte in hennes mat speciellt noga för jag högg in på min mat.


Det blev en tur på stan i vanlig ordning. Det blev till och med en kasse med tre plagg i från Gina Tricot. Tro inte att jag provade plaggen. Det är alldeles för jobbigt på stan i omklädesrummen (båsen) så jag brukar oftast köpa hem det jag tror jag vill ha och prova hemma för att sedan lämna igen det som inte passar eller är snyggt på.


I kassen låg ett svart långt linne med volang nedtill och snörning i höft-höjd. Till det köpte jag ett par tights i kamouflagefärg. Tredje plagget var en vit skir klänning i kleopatrastil med tunga stenar fast-sydda fram på bröstet. Den var helt okej på, men den kommer jag att lämna igen. Troligtvis springer jag in på Vila och köper några saker jag hittade där. Det kommer också att bli ett par baggyjeans från Vero Moda om det finns några med lite stretch i.


Sanna top

Demi camo leggings





  


  




Av Herr och Fru Mysbralla - 27 februari 2010 20:02

  



Efter jobbet och efter en god middag på Kajens Fik frågade Älskade R, trots att han var jättetrött, om jag ville gå lite på stan. Jag svarade nej eftersom jag såg hur trött han var. Han frågade en gång till och jag sa nej. Så frågade han ytterligare en gång och då fick han ju skylla sig lite själv att det blev stan för jag sa ju naturligtvis ja den gången. Jag ville jättegärna kika lite på bokrean.


Varje år köper jag någon eller några böcker och jag har fortfarande en del olästa böcker som ligger hemma. De kan vara bra att ha när semestern kommer. Det blev några böcker under kvällen. Vi enades om en barnbok och en reseguide till Phuket och Krabi, precis de två platser vi ska bo på i Thailand om exakt 4 veckor. Jag valde en hundbok och Älskade R köpte två pocketböcker till resan.


Det finns också bra många fler böcker som jag vill köpa, men jag ska tänka på att biblioteket finns. Jag har ju faktiskt besökt det och det är ett mycket bra ställe. Tänk att man kan låna hur många böcker som helst gratis.


Jag ska kika i reseguiden och hundboken medan jag väntar på damernas masstart 30 km. Ha en trevlig kväll!



Av Herr och Fru Mysbralla - 27 februari 2010 09:53



Tö, slask på vägarna och dimma ute. Idag blir jag gräsänka då Älskade R strax åker till Stockholm och grabbarna. De kommer börja med pulka-åkning och sedan se MoDo spela hockey, dricka öl och säkert hålla lite koll på damernas masstart 30 km. Om jag inte tror helt fel så blir det röj och utgång. Jag har varit med på deras fester under många år och vet hur det brukar gå till. Det var ofta jag och grabbarna, men inte denna gång. Jag stannar hemma för att softa. Det första jag tänker göra är att krama Älskade R hejdå och sedan träna lite. Sedan får vi se vad dagen har med sig.


Jag berättar om dagen i ett annat inlägg. Här tänker jag visa det fina som kom med posten igår. Någon har tänkt på mig igen och det gör mig så glad.


  



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards