Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Banken

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 augusti 2009 21:39



Hur har folk råd att bo i villa eller radhus?


Vi var på banken idag på förmiddagen för att kolla upp vår ekonomi inför eventuellt lånelöfte för köp av villa, radhus eller bostadsrätt. Jag trodde verkligen att vi hade en hyffsad ekonomi, men om man räknar på ett lån där huset kostar 2 mille med en ränta på 8 % (kravgräns) så får vi bara 5000:- kvar att leva för tillsammans. Räknar man med dagens ränta skulle vi få ungefär 10000:- kvar. Det skulle ju funka, men räntorna kommer ju inte alltid att vara så här låga som just nu.




Vi gjorde även kalkyler för köp på 1,3 mille och 1 mille jämnt. Vi kan väl konstatera att 1,3 är det vi kan tänka oss att max betala, så då ramlar villa och troligtvis radhus bort. Så kan det gå. Vi är i alla fall rörande överens om att vi inte bara vill bo i och betala vårt boende utan även kunna resa och göra annat som vi känner för.


Jag undrar i alla fall fortfarande hur så många kan bo i villa och radhus. Det är ju även massor med barnfamiljer som gör det. Hur får man ekonomin att gå ihop utan att bara sitta på arslet hemma och göra nöjen som kostar gratis?







 
 
Ingen bild

stora

31 augusti 2009 22:06

För oss har det blivit en betydlig mindre utgift per månad än när vi bodde i lägenhet. Vi behöver ju dessutom utrymmet.

 
mor

mor

1 september 2009 14:55

Ja det undrar jag också med dessa priser som är nu,men tydligen går det eftersom så många bor i hus!!!!

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

1 september 2009 21:29

Till Stora: Hur gick det till?


Till Mor: Är alla rika utom jag?

 
Ingen bild

Karin

1 september 2009 21:43

Jag förstår inte heller hur det går till. Ibland känns det lite orättvist.

 
Ingen bild

stora

2 september 2009 11:49

Ja det kan man fråga sig. Vi gör det mesta vi vill men kanske inte varje år eller hela tiden. Kompromiss med sig själv och varandra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards