Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 augusti 2009 22:06






Som de flesta vet blev det ett riktigt impulsköp häromveckan när vi var på Elkedjan för att titta på och fråga om bakmaskiner. Bakmaskinen ser ut som ovan och funkar hur bra som helst. Vi är båda supernöjda! På fyra dagar har det bakats tre limpor. Brödet passar utmärkt till att göra stora och maffiga lunchmackor på, så ikväll eller imorgonbitti blir det att starta maskinen igen så det finns bröd att fixa lördagsmackor på.


Brödet skärs i rätt tjocka skivor och blir kvadratiska. På skivorna breds någon form av mjukost och sedan läggs salladsblad, kalkon, ost och gurka på. Kanske finns det en bit Brieost att lyxa med, kanske inte. Det blir värsta Dagobertmackorna vill jag lova.




När man är ute på sjön i flera timmar i värmen och dricker en massa vatten händer det att det blir fullt i blåsan. Min blåsa är ju dessutom väldigt liten eller extremt känslig, så inte mindre än två gånger blev jag rejält kissis på båten. Toan är inte färdig att användas och jag tyckte det var för kallt i vattnet för att "låtsasbada" och göra ärendet där i, så jag pep till Älskade R i panik:

-Jag måste kissa!

Som tur är har han alltid någon plan på lur, så min toa blev en blå plasthink. Älskade R satt bredvid och höll upp en handduk som insynsskydd.


Guuud vad jag skrattade när jag hukade där nere i båten, både av lättnad samt av lite generad förtjusning. Bilden här nedanför gör mitt gapflabb rättvisa!











Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards