Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 1 augusti 2009 09:00



Delfinshowen började klockan 16:00 och varade i 25 minuter. Det är ett av det mest fantastiska jag har sett. Vilka intelligenta djur delfiner är. Man kan ju undra hur lång tid det tar att lära in en hel show. Det finns inga bilder från showen eftersom den var inomhus med väldigt dåligt ljus. Däremot filmade jag med mobilen så jag ska se om ett klipp kan läggas ut.


Här nedan visas nu bilder från Safariprken där vi körde omkring bland djuren.


Först kom vi till den svenska skogen där det fannas bland annat älg. Många bilar stannade där och fotade. Jag tyckte de tog lite väl lång tid på sig och slängde ur mig en kommentar:

Älgar är väl inte speciellt intressanta att se?!?! De finns ju hemma!

Den fick jag äta upp när vi kom närmare och såg dem.

Det är riktigt häftigt att vara djuren så nära och se dem ordentligt utan att de kutar iväg. En älgkalv (tror jag) promenerade omkring bredvid och mellan bilarna och jag öppnade bilrutan för att fota den tills den helt plötsligt kom närmare och jag insåg att jag blev rädd för den. Körde snabbt upp rutan igen och  satt tyst i bilen.


Färden gav oss ännu mer intressanta och spännande upplevelser från björnar till zebror.


Om någon blir sugen på att se fler bilder så är man hjärtligt välkommen att besöka oss hemma i Västerås där en privat bildshow, med svenskt tal till, kan utlovas.



Av Herr och Fru Mysbralla - 1 augusti 2009 08:53



Vi har finbesök från Ö-vik nu. Det är Älskade R:s syster med familj som bilat ner för att göra oss sällskap. Familjen består av mamma och tillika syster R, pappa J och charmtrollet W. Dagen gick i ett lugnt tempo tills vi kom fram till Kolmården och insåg att vi hade viss tidspress.


Vi började med att gå in i själva djurparken och området var otroligt kuperat. Efter entrén kom en riktig intervall-backe, men det fanns även en rulltrappa inne i en tunnel man kunde åka för att ta sig upp. Så gjorde vi.


Det fanns så mycket mer att se och göra i djurparken, men vi valde bort delar då vi hade begränsat med tid och hade två utvalda saker som vi helst ville hinna med. Dessa två saker var delfinshowen och sedan köra in i safariparken.

Bilderna som visas i detta inlägg är endast från själva djurparken, där man tyvärr inte kommer så nära djuren. Tur Älskade R har en superkamera!




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards