Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 16 augusti 2009 07:58




Gårdagen var en fin dag. Jag vaknade i hyffsad tid strax före 08:00 och tittade ut mot ett soligt väder. Jag gjorde mitt härliga morgonkaffe och tog igen lite datatid efter att ha tillbringat två dagar på konferens i Linköping.


Älskade R vaknade också i hyffsad tid för att vara han, så vi kunde ta en promenad tillsammans innan frukost. Vi styrde kosan mot Maxi och Mekonomen för att inhandla diverse medel inför arbetet som vi skjutit på alldeles för länge, det vill säga vår egenhändiga bilrekond.


www.mekonomen.se





Innan rekonden startade åt vi en väldigt sen frukost och åkte mot Tati för att kolla in deras stora rea. I deras outletbutik på nedre plan kunde man fynda, alla plagg kostade 40:-. Det enda jag hittade som var intressant var ett par byxor som jag redan har, så det kändes inte motiverat att köpa dem trots det billiga priset. Vi gick vidare upp för trappan till ordinarie butik för att söka t-shirtar till Älskade R. Shoppingen slutade på 1300:- för honom och i kassen låg 2 t-shirtar, en kortärmad skjorta och 2 långärmade tröjor (har jag glömt något?).


Magarna började naturligtvis att kurra på hemvägen, så det var lika bra att svänga in på Kajens Fik för en lunchsallad. Efter lunchen tog vi ett beslut att nu får det baske mig dröja innan vi äter ute igen. Hela semestern har vi ätit på restauranger och andra slags hak, så nu är det dags att åter börja planera måltider i hemmet.




Vi bytte om och packade bilen med all utrustning och rattade iväg till en bra plats för att tvätta bilen. Ojojoj vad vi spolade, skrubbade och tvättade med svampar och torkade med trasor. Det tog lång tid, men nu är hela utsidan plus motorrummet rent och redo för resten. Vi hann alltså inte allt som vi hade planerat, så idag söndag kommer vi att slutföra arbetet. Vi hoppas på uppehållsväder, dock utan sol, så vi kan fixa lackskador samt rubba och vaxa. Det känns himla bra att äntligen göra detta eftersom vi skjutit på det hela sommaren.





Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards