Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 26 augusti 2009 18:38




Vår fina vita bil hade fått en repa fram på dörren till höger efter att en av Älskade R:s kompisar lånat den. Det svarta plast- eller gummiskyddet nere vid golvet när man precis kliver in hade också förstörts.




När man gör sönder någon annans grejer tycker jag att man åtminstone borde be om ursäkt, framför allt när man inte gjorde skadan med flit och det är något som kostar så pass mycket pengar. I och för sig kan billigare ägodelar vara värdefulla på annat sätt. Man borde ju i vilket fall som helst känna sig lite bedrövad eller skamsen inombords, kan jag tycka.


I alla fall så kom Älskade R hem och visade mig bilen utan att vara speciellt upprörd. Det är ju typiskt honom att ta saker med ro. Jag däremot, blev skogstokig och begav mig mot den stackars kompisen för att lära honom veta hut och se till att han skulle böna och be om förlåtelse.


När jag kom fram till garaget där han tydligen höll till såg jag att han hade hämtat bilen för att försöka fixa till den lite, dock utan större framgång. Bilen såg snarare för taskig ut! Jag började gorma och tala om hur mycket pengar han borde betala oss medan han helt plötsligt förändrades utseendemässigt och blev en gammal klasskompis till mig.


Klasskompisen hade sin storebror där som skydd och han räknade upp lite hundrakronorssedlar och tyckte att 400:- vore en bra ersättning, men det kunde han ju fetglömma.


 


 

Jag ville bara puckla på och spöa skiten ur min klasskompis och gjorde det också. Jag fick också till att hans brorsa skulle avboka deras gemensamma Portugalresa så att jag och Älskade R kunde få pengar och fixa till bilen på ett bra sätt.


Tänk vad mycket spännande saker det kan hända på en natt...





Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards