Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 21 augusti 2009 17:07



Kom hem från arbetsveckan helt speedad och supertrött. När jag är trött kan det nämligen se ut som om jag är rastlös och pigg. Det beror på att jag inte vågar ta det lugnt, varva ner, känna efter, sätta mig ner eller liknande eftersom jag då kanske inte orkar ta mig för något på hela kvällen. Jag är livrädd för att tid ska gå till spillo.


I alla fall så tog Älskade R mig över axeln och kastade in mig på sängen i sovrummet så det slutade med att jag faktiskt bara låg där och surrade och var i kanske 30 minuter. Han är bra min karl, men det är bra läskigt att han märker hur jag mår innan jag själv reflekterat över det.


När jag vilat klart styrde jag upp kvällens städprojekt. Jag ville att vi skulle putsa fönstren och städa i skräprummet så att allt bråte i hallen som tidigare stod i skräprummet kunde flyttas tillbaka. Inför fejandet behövdes en styrketår så jag ställde mig vid spisen och efter en kort stund kunde man känna doften av härlig varm choklad. För er som känner mig och Älskade R behöver jag inte tillägga resten...




Sagt och gjort så började jag putsa insidan av fönstren i köket medan Älskade R spelade lite dataspel och smuttade på den varma drycken. Vi har bara en fönsterskrapa, så när den ena putsade fönstren fick den andra göra vad den ville, smart va´?!


Vi byttes av och Älskade R påbörjade utsidorna. Efter en stund tycker han att fönsterputssprayen inte är någe bra. Skrapan fastnar och gör ränder. Jag ser då att jag tagit fram fel flaska. Istället för fönsterputs grabbade jag tydligen tag i allrengöringssprayen, ooops!


Älskade R fortsatte med alla fönster, både in- och utsida medan jag plockade bort all ren tvätt, dammsög och lagade middag. Vi var riktigt effektiva vill jag säga. Till sist torkade jag golvet i skräprummet och när det var klart kunde allt bråte bäras tillbaka dit in och hallen blev återigen stor och luftig precis som jag vill ha det. Stora hallspegeln går att användas igen, hurra!


Slut på städsagan!











Av Herr och Fru Mysbralla - 21 augusti 2009 17:01



Ytterligare födelsedag firas. Idag är det min far som fyller år. Jag förstår inte varför det är så många i familjen som har klumpat ihop sig i augusti. Tacka vet jag mig själv, Älskade R och storasyster som valt januari, april och juni. På oss är det lite spridning.


Naturligtvis vill jag gratulera min pappa precis som de andra. Även här blir det ett telfonsamtal med långtbortistankramar och eventuell möjlighet till present i helgen när lillasyster besöker hemstaden.


STORA GRATTISKRAMAR PAPPA










 



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards