Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Det snurrar!

Av Herr och Fru Mysbralla - 31 augusti 2009 20:57




Igårkväll besökte vi Bäckby lite för sent än tänkt. Vi kom hem från Knivsta först 19:30. Planen var att vara på Marionetterna prick 19:00 för att vara med på prova-på-tillfället för Lindy Hop. Vi chansade och åkte förbi centrum utan att ha hunnit kolla upp var någonstans danslokalen skulle ligga. Men plötsligt ser jag en skylt som säger Marionetterna och vi parkerar för att se om vi får komma in trots att det är mindre än 25 minuter kvar av kurstillfället.



Vi hade tur och fick gladeligen komma in och titta och skulle även få prova-på nästa söndag för att vi inte hann med denna gång. Det var generöst.


I alla fall så var det få deltagare där och det såg ganska svårt, men roligt ut. Vi stod på sidan av och tittade på, men fötterna gick ändå av sig själva så vi lärde oss grundstegen och övade järnet 20 minuter när vi kom hem. vi har hunnit träna hemma på vardgasrumsgolvet har blivit både bra och mindre bra. Det har verkligen gett oss skrattattacker kan jag lova. Ibland ser vi inte riktigt kloka ut, inte älskade R iaf. Jag gör ju inga fel ähum!


Nu är vi även hemkomna från prova-på-tillfället vad gäller bugg. Det var lite roligare eftersom det var många fler deltagare, mest par. Jag kände ju igen grundstegen då jag har buggat under åren på mellanstadiet. Vi deltog hela passet och dansade med nästan alla av motsatt kön. Vi hann dock inte riktigt gå runt alla deltagare under kurstimmen. Skitkul var det rent ut sagt!



 
 
Ingen bild

stora

31 augusti 2009 21:16

Kan du förklara lite bättre?

 
Ingen bild

Annika

31 augusti 2009 21:42

Till Stora: Den som väntar på nåt gott...

 
Ingen bild

stora

1 september 2009 19:58

Så ni går danskurs tillsammans du och R. Hur har du fått honom att gå med på det?

 
Ingen bild

Annika

1 september 2009 21:16

Till Stora: Japp det gör vi. Vi har inte valt vilken kurs det blir ännu. Väljer mellan bugg, Lindy Hop (Jitterbugg) och Boogie Woogie.
Jag behäövde inte övertala honom utan föreslog det bara.
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards