Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Bestulen

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 augusti 2009 07:32




Vaknade tidigare än vanligt. Klockan var 06:24 och jag hörde duschen sättas igång och vattnet börja strila. Som vanligt när jag vaknar är jag kissis, så jag tassade in på toan, både för att göra mina behov, men även för att ta reda på varför i hela fridens namn min älskade R var uppe så tidigt en söndagmorgon. Han är ju inte ens uppe så tidigt när han börjar jobba på vardagarna.



Han hade fått ett kliil som han får ibland och då brukar det hjälpa att stå i duschen ett tag. Jag gick tillbaka till sängen för att sova vidare när jag visste vad som skedde, men det gick inget vidare. Jag är ju fruktansvärt nyfiken av mig och duschen drog ut på tiden utan att Älskade R kom tillbaka. Jag blev tvungen att ligga och lyssna för att försöka höra vad han pysslade med efter själva duschen.


Nicke nyfiken


När han ändå var vaken började han fixa med allmän uppfräschning som nagelklipp och hårrakning. Jag låg fortfarande och lyssnade trots att jag ville sussa vidare en stund till. Men det gick inget vidare att sussa när det var helt fel morgonrutiner på gång.


Efter ungefär 45 minuter kom Älskade R tillbaka till sovrummet. Han var fräsch, härligt doftande och pigg och började därmed att titta på film. Jag däremot, kände mig berövad och bestulen på min egen vanliga, fantastiska och lugna morgontid där jag pysslar på i köket med gårdagens disk, fixar kaffe, bloggar och småtittar på morgontv.


Hur kommer nu resten av dagen att bli?





 
 
Ingen bild

stora

30 augusti 2009 15:52

Rubba inte mina cirklar, heter det visst!

 
Ingen bild

Annika

31 augusti 2009 07:18

Till Stora: AHA!

 
mor

mor

31 augusti 2009 20:23

Visst är det jobbigt att va så nyfiken?men man måste ju få veta vad dom pysslar med.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

31 augusti 2009 21:41

Till Mor: Ja, jag är fortfarande trött efter att inte ha fått/tagit sovmorgon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards