Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Lyxkväll

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 juni 2009 18:43



 



Väl hemma från båtturen i världens värme lade vi oss i sängen för en powernap innan vi skulle iväg på middagen jag nämnde tidigare. Timern ställdes på 20 minute och jag var helt säker på att jag inte skulle hinna somna, men det gjorde jag och jag var ganska groggy och väck i skallen när jag vaknade till.


Vi tog med oss tändvätskan de hade bett oss om tidigare, vår marinerade fläskfilé och trampade iväg mot Hemdal. Det är en bra bit att åka, tar hela 3-4 minuter att rulla dit hihi! Vi blev dock lite sena så jag skickade ett sms till K där jag skrev att vi kommer på 10. Det var helt OK. I vilket fall som helst kom vi före lilla tjofsan J (haha, där fick du J).


Vi möttes av värsta festfixarna när vi kom in i lägenheten. Vi bjöds på varsina enorma glas fyllda med välkomstdrink/fördrink gjord på äppeljuice och någon sådan där groggtillsats. Det var mycket is i och plaststickor med äppelskivor och hallon på. Det var fantastiskt gott och läskande efter en heldag i solen.


När J kom började vi att preparera grillspetten, tända grillen nere på gården och koka potatis. Killarna skötte grillen medan vi tjejer stannade uppe i lägenheten och gjorde det som skulle göras där, det vill säga snackade järnet!



Grillspetten bestod av tanddorimarinerade grönsaker och ickemarinerade grönsaker. Det fanns allt ifrån kronärtskocksbottnar, champinjoner till paprika och blomkål att fästa på pinnarna. Värdparet hade tofu som "matig" ingrediens och vi andra hade kött. På bordet dukades allt detta upp och det fanns även Halloumi att grilla, två olika hemmagjorda såser som tillbehör, färsk baguette, kryddor, färskpotatis, grönsallad samt vatten och läsk. Vi gick inte hungriga ifrån uteplatsen kan jag lova.



Men det var inte slut där. Väl uppe i lägenheten bjöds det på svenska jordgubbar med glass och hembakta veganska havreflarn. Havreflarnen fick dock några andra namn under kvällen eftersom hade tjockleken som köpta plättar och var lite sega till konsistensen. Ack så goda de var i munnen och de smälte fint mellan tunga och gom.



Det enda trista med kvällen var att det var söndagkväll och vi tre tjejer skulle upp och jobba på måndagen efter. Vi hade väldigt trevligt trots Älskade R:s låga nivå på skämten. För mig blev kvällen lite sen och vi kom hem klockan 23:00. Då kom jag på att jordgubbarna som vi hade köpt tidigare på dagen till båtutflykten fortfarande låg kvar i baksätet på bilen...


SUCK  PÅ  DIG  ANNIKA







 
 
Ingen bild

stora

30 juni 2009 21:22

Är du en trött tjej eller???

 
Ingen bild

Annika

30 juni 2009 21:31

Till Stora: Den kvällströtta tjejen har blivit dygnstrött hahaha!

 
Ingen bild

Gogga

30 juni 2009 23:33

Puss på min finaste flicka

 
Ingen bild

Annika

1 juli 2009 06:38

Till Gogga: Du är underbar. Nu är det bara 9 arbetsdagar kvar innan jag sätter mig på planet till dig.

 
Ingen bild

stora

1 juli 2009 21:40

Men först ska du orka med oss. 4 vildar från Umeå.

 
Ingen bild

Karin

1 juli 2009 23:12

Om de stackars jordgubbarna blev kokta i bilen kanske de fungerar som sylt på pannkaka? :)

 
Ingen bild

Annika

2 juli 2009 06:34

Till Stora: Ja hereegud! Hur ska jag klara av de två dagarna med er...?? Tror inte alls det blir särskilt svårt.
=)

Jordgubbarna stoppades i kylen och användes till frukosten dagen därpå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards