Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 8 juni 2009 21:01


Efter jobbet följde jag med älskade R till Hjertmans för att inhandla lite skruvar, byta en krök samt reklamera en båtlucka. Under tiden som han kikade på sina grejer traskade jag upp en trappa för att kolla in deras våtdräktsutbud för att ta nya tag efter helgens besvikelse. De hade inte mycket att hurra för, men älskade R tipsade mig om butiken bredvid, Skeppshandeln, så jag lunkade iväg dit medan han fortsatte handla.


Inne på Skeppshandeln arbetade en otroligt hjälpsam, kunnig och trevlig expedit. Hon förklarade skilnaden mellan våtdräkt och torrdräkt för mig och visade dessutom olika modeller som de hade i butiken samt i katalogen, möjliga för beställning, och det utan att det blir köptvång för mig. SUPERBRA!




Här ovanför är våtdräkten som kommer att beställas imorgon och som jag eventuellt kommer att ha på mig under Vansbro tjejsim. Den kostar strax över 1000:- en del pengar, javisst, men jag ska ju simma några gånger i Mälaren innan också och sedan kan den säljas på Blocket om jag inte behöver den mer.


Jag provade dock en annan modell i butiken, för den på bilden fanns inte hemma. Den jag provade var kortärmad och kortbenad, men jag provade den på expeditens önskan så hon skulle få en storlek att gå efter när hon skulle göra beställningen. Älskade R hade inte kommit in i butiken ännu när jag gick in för att svida om, men han fick sig ett litet leende (det fick även expediten) eftersom jag kom ut med våtdräkten bak och fram....


För mig var det självklart att ta på mig dräkten och dra igen dragkedjan på kroppens framsida, så brukar man ju göra med overaller. Så var det dock inte med dessa dräkter och jag tyckte nog att den kändes lite trång i halsen och lite konstigt bubblig bak i svanken.





Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards