Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 juni 2009 10:55




...Er alla en riktigt härlig midsommar! Jag hoppas verkligen att oavsett vad Ni tar er för, så gör Ni endast det Ni vill denna dag. Glöm inte att plocka sju sorters blommor att lägga under huvudkudden för att drömma om Er kommande och blivande prins eller prinsessa.


Min dag började klockan 08:00 med att jag vaknade. Steg upp och satte igång perkolatorn för att fixa mitt morgonkaffe för att sedan ta en rask morgonpromenad som jag längtat länge efter. Älskade R stod redan i duschen för att göra sig ännu finare inför midsommaraftonen.


Dagen skulle firas ute på Almö-Lindö med sillunch, lekar, dricka och sedan grillning på kvällen. Väderprognosen var dock inte särskilt god, så det dividerades på morgonen huruvida plan B skulle väljas istället. Plan B är firande på samma vis fast inne i någons hem, troligtvis hos våra grannar K & R.

Det bestämdes att färden till ön skulle bli av, men jag tog beslutet att stanna hemma. Både lugnt och skönt, inga måsten och sängen skulle finnas nära till hands. Fast mest berodde beslutet på att jag inte hade lust att umgås med en massa andra människor. Jag har ofta ett stort behov av egen tid och det uppskattas inte av alla i min omgivning. Älskade R har förstått hur jag funkar, så han accepterar men brukar  tala om att det vore roligt om jag följde.


Jag skjutsade ner det glada packet till öster mälarstrand för att stiga på M:s båt. Där nere såg vi en kabel som brann, så K:s R gick iväg och letade ansvariga personer medan Älskade R stampade och släckte branden. Vilka hjältar till sambosar vi har, jag och K.



Slutligen kom de iväg och jag bilade hem igen. Tandtråd har tagits fram och tänderna är nu fantastiskt rena. Jag tänker ofta att jag ska använda det regelbundet, men det blir inte av. Jag har nog bara dålig karaktär, eller det kanske handlar om hur viktigt jag tycker det är. Jaja...i alla fall har jag fortsatt med storrengöring av mig själv. Ansiktsskrubb och ansiktsmask har använts och nu känns ansiktet återfuktat, rent och lent som en barnrumpa.


Nu fattas lite dusch och hårtvätt innan jag tar beslutet att eventuellt åka färja över till ön för att hälsa på de andra en stund. Jag kan även ta en färja tillbaka och det känns himla bra. Tyvärr regnar det just nu och det åskar ganska rejält, så man kan faktiskt undra varför jag sitter här med datorn påslagen...hmmm! Ska man vara ute på vattnet när det åskar tro?!?! Dammsuga är kanske lika illa, men jag tor jag gör det ändå.




MÅ SÅ GOTT







Av Herr och Fru Mysbralla - 19 juni 2009 08:36



Jag kan få ståpäls på armarna av många olika saker, till exempel:


* en puss i nacken av min älskade R

* en fin sång där artisten har en fantastisk röst

* kyla såklart

* rädsla också

* glädje eller lyckokänsla

* en varm kram

* en fim som berör mig


...och fler saker naturligtvis. Det jag aldrig varit med om tidigare, som hände mig i tisdags, det är att få ståpäls när jag äter pizza!!! Den smakade så otroligt gott i munnen. Den smälte fint mot gommen och var bara sagolik.


Det var tyvärr inte min pizza utan jag fick (snäll som jag är) smaka på älskade R:s kebabpizza. Stället som gör dessa fantastiska degmackor heter Kajens Fik. Där äter vi varje vecka och då blir det allt som oftast jättegoda sallader. Jag åt sallad i tisdags också, men snacka om att jag ångrade mitt val efter att ha smakat på älskade R:s pizza. Enda nackdelen med pizzorna där är att de är DYYYRA!


http://www.kajensfik.se/



Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards