Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 14 juni 2009 20:21


Dagen började som vanligt med kaffe i soffan framför morgonteven. Därefter tog jag hjälp av älskade R för att hitta en bra väg ut till kära S på Noors Säteri. Vi har inte hälsat på henne sedan hon flyttade från Djurgården, bara träffat henne på utställningar.


Jag hade en bra vägbeskrivning med mig, men fick redan i första rondellen ut från Västerås snurra två extra varv medan jag ringde älskade R för att höra om jag skulle svänga ut på E18 mot Oslo eller Stockholm. Jag har aldrig haft något bra lokalsinne, men jag trodde i alla fall att jag hade ett....



Nästa steg skulle bli att svänga av vid trafikplats Bålsta. Jag lörde, körde och körde lite till och såg skyltar in mot Bålsta, men ingen trafikplats Bålsta, bara andra trafikplatser. Det slutade med att jag bara körde av vid nästa trafikplats, som blev Bro.


Det gjorde att jag var helt fel ute efter min vägbeskrivning och jag fick ringa till älskade R igen. Han lotsade mig en bit tills jag var på rätt väg enligt vägbeskrivningen. Strax därefter var det åter dags att ringa älskade R och nu var jag rätt frustrerad över att inget på vägbeskrivningen stämde. Efter många om och men och för långt hit och för långt dit, så hamnade jag på Noors slott



och en stund senare bredvid S:s brevlåda. Då ringde jag självaste S för att få sista biten förklarad för mig eftersom jag visste att hon skulle bo i en röd stuga, inte i ett vitt slott.

PUH!


Jag kör ju inte bil så ofta och med dagens väder dessutom så är jag nu ganska trött efter lång tid av fokus och koncentration.



Jag har i alla fall haft en bra dag hos kära S. Vi har surrat, fikat, ätit mat, varit ute med hundar och katt i regnet, busat med hundar, kramats med hundar, druckit kaffe samt umgåtts lite med en ytterligare blivande Liebe Doggen-medlem.






 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards