Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 15 juni 2009 18:40



Vi skulle ner till båten i eftermiddags för att köra ut en bit och kolla motorn, eller rättare sagt backslaget tror jag det var. Älskade R tyckte nämligen att något var fel när han sjösatte båten i lördags. Han menar att propellern inte slår ut som den ska och motorn låter som om den går på för höga varv.


Sagt och gjort så bilade vi iväg mot båtplatsen. Jag vet inte riktigt vad som hände med mig när vi åkte där i godan ro med iPodens 80-talsmusik dundrande i högtalarna. Det var som om keyboardsen förtrollade mig och jag blev som i trans, sjöng för full hals och "dansad" så gott det gick i bilen. Detta fortsatte även ute på bryggan där jag snyggt som sjutton tog fantastiska danshopp- och steg.



Älskade R konstaterade att någon (läs jag) var på bra humör. Så nu sitter jag här hemma och väntar på att älskade R ska komma hem efter en sväng till ner i båten så jag får koppla in iPoden och gasta järnet medan jag målar de där träskivorna som man ska sitta på nere i båten.


Tänk er vad härligt med pulserande bas, taktfasta trummor och keyboards, nu hör jag för mitt inre:


Alive and kickin´

Empty rooms

Beat it

Boys boys boys

Tell it to my heart


...och flera låtar såklart. Jag kan också se mig själv iklädd min 80-tals tunika i tunt knallgult tyg med enorma axelvaddar. Till det ett par fula tights eller cykelbyxor, det ni!







Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards