Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Vilken härlig dag!

Av Herr och Fru Mysbralla - 30 juni 2009 06:44


Söndagen såg ut som följer:


Vaknade strax före 08:00 av att solen sken in genom sovrummet. Kramade lite på Älskade R och klev sedan upp för att fixa morgonkaffe. När kaffet började ta slut frågade jag för skojs skull om Älskade R ville följa med ut och powerwalka och tro det eller ej, men han sa JA på en gång. Jag fick en chock!



Klockan hann bli 09:03 innan vi kom oss ut genom porten. Vi tog sikte mot stan och min vän J för att höra om hon ville äta frulle på hotell med oss. När vi kom till henne fick vi lov att ringa på 3 gånger innan hon svarade. Hemska vi som kom så tidigt en söndagmorgon. Hon var vaken, men inte igång och kände mest för en dusch istället för att frukosta med oss.


Jag behövde kissa och lånade toan. Sedan kom jag på att jag ville se hennes nyinköpta kläder, smycken och nagellack. Vi dröjde oss kvar hos J ett bra tag och kom inte hem förrän efter 10:30 och då kurrade våra magar av längtan efter nåt att jobba med.


När den sena frukosten var avklarad fixade vi matsäck och packade lite grejer för att kunna åka ut med båten. Vi åkte även till Maxi där vi köpte med oss en låda jordgubbar som efterrätt. Vi mötte upp våra vänner M+M samt M och M där de låg och guppade i motorbåten strax innanför Västra Holmen.



Vi snurrade fast en tamp i deras båt och sedan låg vi där i 1 1/2 timme och solade, sov (vissa av oss), surrade, badade (även jag) och fikade. Det var ju bara för härligt!


Jag har inte frivilligt badat i svenska vatten på flera år, men det gjorde jag alltså i söndags. Jag känner mig så stolt, men det satt ganska långt inne måste jag medge. Jag klättrade över på båtens utsida och stod på stegen medans händerna klängde sig fast i ett räcke högre upp. Älskade R tyckte att det var dags att hoppa i med hela kroppen när jag började närma mig rumpan, så han högg tag i mig och försökte dra ner mig i plurret. Men så kass han var på det då. Mina aptår knep sig fast runt stegpinnarna och han lyckades inte få i mig.



Några minuter senare hade jag i alla fall sakta men säkert sjunkit ned med hela kroppen. Jag doppade dock inte huvudet. Det var härligt svalt och skönt i vattnet och det tog inte alls lång tid att bli varm efter badet. Värmen var tryckande redan när jag klättrade tillbaka upp på båten.


När den där 1 1/2 timmen hade gått styrde vi kosan mot Östra Holmen för att säga hej till M+S som hade en sol och mysdag där borta. Vi stannade inte så länge eftersom vi hade en tid att passa. 17:30 skulle vi vara hemma hos K+E för att bli bjudna på middag. Inte alls tokigt om jag får säga min mening.




 
 
mor

mor

30 juni 2009 17:20

Enligt vad som stod på bloggen hände inget alls.......

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

30 juni 2009 18:52

Till Mor: Hann inte skriva mer på morgonen. Nu är den uppdaterad.

 
Ingen bild

stora

30 juni 2009 21:19

visst är det härligt med sommar. Hoppas bara att det inte är slut på sommar sedan efter den här svängen av värme.

 
Ingen bild

Annika

30 juni 2009 21:33

Till Stora: Sommaren är underbar om man får vara ledig. På jobbet har vi +30 grader i hela huset och ingen ventilation. Svetten rinner på oss, patienter och föräldrar. Inte alls fräscht. Vi har klagat för högsta chefen som beviljat oss flera raster och korta pauser samt att vi får ha våra egna kläder som andas och inte sjukhusklädseln.

 
mor

mor

2 juli 2009 19:10

Vad alla verkar ha det härligt ändå..det är bra.

http://fjanten.blogagratis.se

 
Ingen bild

Annika

2 juli 2009 20:23

Till Mor: Hoppas att du också har det härligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards