Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Bus i Mälaren

Av Herr och Fru Mysbralla - 24 juni 2009 20:26




I måndags gjorde jag och K det första simpasset utomhus. Vi åkte iväg till Framnäs med våra sambos för att hitta ett lämpligt ställe att känna på vattnet. Det allra svåraste var att försöka övervinna den hemska ångesten som hängde tungt över oss, ångest över att vi fryser enormt lätt och rädsla för det kalla vattnet.


Jag klev i vattnet lite före K och informerade henne om att det inte kändes så kallt med vatten upp till knäna. Medan K packade ihop sina kläder hann jag gå lite djupare i vattnet, till midjan ungefär. Då började jag känna en kall strimma/rand som rörde sig uppåt över ryggen. Lite brrr blev det allt.


När jag stod där som bäst kom plötsligt K farande som en raket. Hon sprang rakt ut och kastade sig ner i vattnet. Det är alltså så man ska göra.


Vi började aldrig att frysa och vi tror att vi fick till 1 km simning i Mälaren den kvällen. Det är ju superbra med våtdräkt, inte bara för att slippa frysa utan även för att man flyter bra med den på. Materialet innehåller luftbubblor som gör att man lyfts upp i vatten.


Det var en del folk nere vid vattnet och några hundar också. Det var inte så konstigt eftersom vi hade valt att utgå ifrån den platsen som kallas för hundbadet. Ute på vattnet var det också aktivitet. Några motorbåtar gasade fram och gjorde vågor som gav oss enstaka kallsupar. Vi såg till att inte simma så långt ut där de höll till.


Däremot använde vi oss av en liten grön flytboj som riktmärke. Vi simmade dit och tillbaka och dit och tilbaka igen. Älskade R tyckte att vi skulle ha valt ett annat riktmärke eftersom de hade seglingsskola mellan just den bojen och en annan, så de rundade också bojen till och från.


Men det gick ju bara bra och vi surrade lite kort med seglingslärarna också så vi hade full koll på varandra.


Här visar jag några bilder från kvällen och jag kan tala om att en blöt våtdräkt är bland det svåraste att ta sig ur.





 
 
Jossan

Jossan

25 juni 2009 08:20

Hi hi, vilka roliga bilder söt:O)

Kramar om

http://wellnessbyme.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

25 juni 2009 11:59

Till Jossan: JA, det var riktigt roligt också! Det blir ju simma av ikväll med. Det ser jag fram emot.

 
Ingen bild

Lillyster

25 juni 2009 13:14

hehehe, fina bilder! Skulle kanske behövt en sådan när det var bad i poolen på midsommar =)
Kram

 
Ingen bild

Annika

25 juni 2009 20:49

Till Lillyster: Den funkar perfa! Du får låna den när du kommer å hälsar på igen. :)

 
Ingen bild

Stora

25 juni 2009 21:15

Bra att man flyter i den också, annars kunde det bli tungt att ta sig runt.

 
Ingen bild

Annika

29 juni 2009 06:58

Till Stora: JA, den är suverän, men hade den inte varit av ett sådant material hade det varit som ett tjockt andra hudlager som bara var ivägen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards