Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Komma igång

Av Herr och Fru Mysbralla - 20 juni 2009 08:44


Det har ju varit en ganska trist vår för mig när det gäller träning. Det har varit svårt att få till mina träningspass mellan alla förkylningar, så jag känner mig i grym oform just nu och vår stora hallspegel spär på den hemska känslan.




Detta händer trots att vågen på gymmet (väger mig kanske 2 gånger i månaden) visar samma siffror som för några månader sedan och att jag fortfarande kan ha min kläder. Det är en känsla som kan förstöra min vardag och orsaka kaos i huvudet, vilket sedan går ut över mitt sociala liv. Det jag äntligen börjat förstå är att den där känslan bara är en känsla och inget faktum.



Tack vare Tjejklassikern får jag en mer varierad träning för kroppen jämfört med tidigare. Det känns lite kymigt att hela tiden börja om på noll bara. Fokus just nu är simningen eftersom Vansbro tjejsim går av stapeln 11 juli. Imorgon kommer jag att simma efter frukost innan jag fixar och trixar med Älskade R nere i båten. Om jag inte har helt fel så är dags för mögel-gnuggning, YEAH!


Igår på midsommarafton var jag ute på en efterlängtad morgonpromme i en timme. Guuud vad jag har saknat att strutta fram med härlig musik i lurarna. Jag skulle dock vilja byta ut min musik till all den där 80-tals musiken. Får se om jag fixar det idag eller längre fram i nästa vecka.


Nu har kaffet runnit ner och jag ska byta om för ytterligare morgonpromme. Solen tittar fram, så jag ska verkligen njuta av att vara ute. Kring lunchtid blir det ett styrkepass nere i källaren på jobbet. I torsdags var jag ner och kollade in de nya maskinerna som har köpts in. Äntligen finns där nu en Smithmaskin och några fler cableställningar. Inte helt fel med en till cross-trainer heller.




En härlig dag önskar jag Er alla!




 
 
Jossan

Jossan

20 juni 2009 09:34

Hej vännen

Tänk inte så om dig själv. Dina tankar styr och gör så att du känner dig i oform! Du är INTE I oform, passa dig, annars kommer jag ner och spöar upp dig!!! Så de så!!!

Kramar om dig vännen och önskar dig en underbar dag.

http://josefinpersson.blogspot.com

 
Ingen bild

stora

20 juni 2009 18:36

Jag och tjejerna kan spöa upp dig också, snart är vi ju på väg. Skärpning.

 
Mor o Ove

Mor o Ove

20 juni 2009 20:23

Ser fram emot när ni kommer.

http://fjanten.blogagratis.se

 
Ingen bild

Annika

21 juni 2009 11:15

Till alla: Ni missar ju poängen med att jag börjar fatta att det BARA är en KÄNSLA!
=)


Till Mor o Ove: Vi kommer antingen 20 eller 21 juli.


Till Stora: Ses snart, jag längtar!


Till Jossan: Bästa jag passar mig när ett muskelpaket hotar mig hehe! Ännu värre nu när du har en boxkula mitt på magen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards