Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Veckans träning

Av Herr och Fru Mysbralla - 16 januari 2010 13:17


Med tanke på att veckan började med arbetsdagar som slutade sent så startade veckan utan någon form av träning. Första passet kom på onsdagen när Älskade R och jag åkte till n´Joy för att köra lite kondis. Jag ställde mig som vanligt på en crosstrainer, men utan särskild motivation. Dålig, gammal och oinspirerande musik nådde mina öron och de stackars 45 minuterna kändes oändligt långa. Passet klarades i alla fall av.



Vila blev det på torsdagen. Igår fredag köpte vi dock en till cykelställning och ett par blöjbrallor till Älskade R, så efter damernas fantastiska skid-skyttestafett riggade vi vardagsrummet så att vi kunde köra team-cycling med hög pumpande musik ur de stora gamla högtalarna.


Jag var oinspirerad även till detta pass, men så fort vi båda satt på cyklarna och musiken strömmade fram kom trycket i benen och ett bestående leende på läpparna. 45 härliga och svettiga minuter var det. Endorfinerna sprutade i kroppen och jag kände mig oövervinnlig.



Idag kom vi iväg på ett gympass. Jag körde lite blandade övningar och det kändes bra i kroppen. Känslan från cykelpasset fanns också kvar. Förhoppningsvis får vi till lite längdskidåkning imorgon. Det skulle vara härligt att komma ut i skogen och få rosiga kinder och andas frisk luft.



Nu har blodpuddingen ätits upp och jag ska ta itu med lite plock och lätt städning innan det blir vila, dusch, besök, mysig middag och spelkväll med ett tiotal vänner.



 
 
Ingen bild

stora

16 januari 2010 14:12

Länge sedan jag åt blodpudding. Bara jag som tycker om det i min familj. Antagligen därför

 
mor

mor

16 januari 2010 14:18

Ja jag tränar också i tankarna funkar väääldigt bra,prova nån gång.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

16 januari 2010 14:32

Till Stora: Då får vi äta det tillsammans nästa gång vi träffas tycker jag. Palt ska jag inhandla nästa gång vi åker på affären. Fick det hos R:s syster och det var kanon. Men det finns väl inte färdigt glutenfritt, va´?!

 
Ingen bild

Annika

16 januari 2010 14:32

Till Mor: Det gör jag också, du vet de där dagarna när jag inte tränar in real life. =)

 
Ingen bild

Janne

16 januari 2010 14:59

Jag hade för mig att du tyckte att blodpudding var göräckligt =)

 
Ingen bild

stora

16 januari 2010 15:42

Har aldrig sett några glutenfria paltar. Ids faktiskt inte göra själv.

 
Jossan

Jossan

16 januari 2010 18:59

håller du koll på pulsen när du tränar gumman?:)

kram och ha en mysig kväll

http://wellnessbyme.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

17 januari 2010 12:15

Till Janne: Jag har nog gillat blodpudding flera år i alla fall.

 
Ingen bild

Annika

17 januari 2010 12:16

Till Stora: Nej, man kan inte stå och fixa allt på egen hand. Tänkte bara om du hade sett några.

 
Ingen bild

Annika

17 januari 2010 12:18

Till Jossan: Pulsklockan är alltid på så jag har koll, men ska även höra mig för lite om det här i dagarna. Tack för omtanken!
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards