Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Sista dagen

Av Herr och Fru Mysbralla - 15 juli 2009 05:49



Nu har jag stigit upp för att göra min sista arbetsdag innan den efterlängtade semestern. Under tre veckor ska jag må gott, vakna utan väckarklocka, promenera när jag vill, träffa goa vänner och familj samt njuta av ledig tid tillsammans med Älskade R. Det kommer att vara den längsta perioden som vi varit lediga tillsammans och befunnit oss på samma plats. Jag verkligen längtar efter det. Jag längtar efter att få krama på honom och snusa i nacken på honom och se hans ansikte med de underbara fräknarna.


Trots det jag skrev i gårdagens inlägg så har den här veckan varit bra arbetsmässigt. Jag har känt mig som en bra logoped och jag har träffat intressanta patienter, som fastän de har en mörk framtid så utstrålar de livsglädje och humor samt en massa insikt. De har istället för att ta energi ifrån mig, gett mig en massa kraft till arbetet och till mitt eget liv och jag får perspektiv på saker och ting. Jag begär naturligtvis inte att mina patienter ska tala om hur bra jag är eller berätta hur tacksamma de är, men ibland kan deras små kommentarer göra min dag.


JAG  HAR  ETT FANTASTISKT  RIKT  LIV


Under sommarmånaderna brukar det vanligtvis vara lugnt på remissfronten. Det kommer någon enstaka röstremiss och det brukar faktiskt aldrig komma några prioriterade patienter de veckor jag arbetar utan mina två andra kollegor. Denna och förra veckan har dock prövat mig en del och jag har tagit emot mellan sju och tio remisser samt ringt in två prioriterade patienter. Igår ringde de dessutom för att de behövde en logoped till en FUS idag, men det jobbet dirigerade jag vidare så en annan tjej (mer lämplig) har tid att göra det idag. Så just nu finns det en hel del att göra och det kommer att vänta på oss när vi kommer tillbaka i augusti.





 

 
 
Ingen bild

stora

15 juli 2009 12:41

Ops, verkar som det redan vänt. Va skönt.
Ha en riktigt bra semester, hoppas vi ses.

 
Jossan

Jossan

15 juli 2009 18:04

Åh vad ni är värda de oxå!!!

KRAMAR och snart får ni mysa tillsammans

http://wellnessbyme.blogspot.com

 
mor

mor

15 juli 2009 19:09

Imorgon ,din första semesterdag njuut.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

15 juli 2009 21:08

Till Mor: Ja, det ska jag, men det kommer inte kännas som semester förrän om några dagar tror jag. Dessutom måste jag ringa ett jobbsamtal imorgon.


Till Jossan: Jaaaa, ledig tid med Älskade R. Stor kram till dig Jossan!


Till Stora: Ja här går det undan hihi!

 
Ingen bild

Karin

15 juli 2009 21:53

Du ÄR en superlogoped! Och nu är det väl ändå semesterdags för dig. :) Ska bli jätteroligt att träffa dig på jobbet igen sen. Stor kram!

 
Ingen bild

Annika

16 juli 2009 05:23

Till Karin: Jag lär mig ju av mina kollegor. =)
TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards