Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 2 juli 2009 05:54



 



Denna natt har varit ett stort ABER! Det började med att jag skulle vila (sova) en halvtimme efter middagen igår onsdag. Jag ställde timern på mobilen och lade mig tvärs över vår fantastiska dubbelsäng. Någonting måste ha gått fel för jag vaknade efter 1 1/2 timme och var helt groggy i skallen.


Jag försökte vakna till och tog mig iväg på det planerade gympasset. Det blev ett besök på Hälsolyftet i källaren på jobbet. Jag körde biceps, triceps, axlar och mage. Jag kände redan under passet att det tog bra i armarna, nice!


Jag placerade mina fötter på en bänk mittemot när jag gjorde mina dips.



När jag kom hem var klockan 20:30 och det var dags för kvällsfika. Jag fikade på och försökte känna in den vanliga kvällströttheten, men tyvärr om den aldrig. Äsch då! Den för långa tuppluren efter middagen hade förstört min trötthetsrytm. Jag gick i alla fall och lade mig klockan 22:00, men det var varmt och jag låg mest bara och vred mig och önskade att få somna.


Jag måste ha somnat till någon gång efter 23 för jag vaknade strax efter 24 och var vrålhungrig. Det var bara att kliva upp och gå till köket. Jag hittade en bit valnötsbröd i kylen som jag gnagde på tills jag blev törstig och drack ett glas vatten.


Jag tassade tillbaka till sängen och låg återigen och vred mig utan att lyckas somna förrän ett långt tag. På morgonen vaknade jag 05:42 och jag kände ett stort behov av att få duscha, så det var ju lika bra att kliva upp. Jag stämplade in på jobbet före 07:00 och har varit trött hela denna torsdag. Jag har till och med haft huvudvärk och nästan somnat i soffan i fikarummet.


Idag har jag i alla fall inte sovit något på eftermiddagen just för att kunna somna nu på kvällen och få sova gott hela natten. Huvudvärken sitter dock fortfarande i och jag känner mig yr och svag.



FY  VILKEN  TUNG  DAG


Igår kom också fotoboken (från Portugalresan) som jag gjorde till J:s födelsedag förra veckan. Jag gav den till henne idag och hon blev jätteglad. Det var så roligt att se hennes uppskattning för det fina minnet. Nu ska jag göra en till mig själv också, fast ändra lite i texten.


Boken gjordes genom www.postfoto.se




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards