Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 7 juli 2009 17:40



Söndagen var en härlig dag. Kring 15:30 anlände min storasyster med familj. När jag såg att bilen stannande utanför vår lägenhet fick jag pirr i magen. Det var ett bra tag sedan vi sågs, framför allt jag och småtjejerna E & L. Jag vet i och för sig inte om jag kan kalla dem för småtjejer längre. De fyller 10 och 8 år i år, men för mig kommer de nog alltid att vara mina småtjejer.



Alla besökte toaletten för att ha det avklarat. Därefter bilade vi till Ikea och strosade där. Familjen N handlade lite grejer. Det enda jag köpte var några lådstoppar till Älskade R.Vi blev alla jättehungriga under Ikeaturen, så när vi traskade vidare till ICA Maxi fick vi lov att njuta av lite mjukglass, mums!



När vi kom hem var det bara att börja med middagen. Jag och storasyster styrde upp matlagningen och efter ett tag var kycklingfiléerna genomstekta, pommes frites uppvärmd och grönsakerna + svampen ugnsstekta. Till det blev det sås, rostat bröd och dryck. Det kittlade dödsskönt i kistan vill jag lova.


Kvällen var lugn och vi surrade på och bara myste. Tjejerna fick somna i dubbelsängen, men de var lite för uppe i varv för att sova så det tog ett bra tag innan det blev tyst. När vi vuxna lade oss bars den äldsta tjejen E till madrassen på golvet och sov där med pappsen. Lilla tjejen sov i dubbelsängen hos mig och mamsen (storasyster) sov själv i skräprummet.


Måndagen hade jag tagit ledigt och vi åkte till Hälla för att spela minigolf. Jag har aldrig någonsin spelat så bra eller haft så mycket tur som den dagen. Jag delade förstaplatsen med herr R, YES! Efter minigolfen blev det Ikea igen för ytterligare shopping och lunch. Jag åt laxpanna med basilikasås, vitlöksbröd och te efter maten för 38:- Det är lagoma priser tycker jag.


Mätta i magarna och lite pömsiga fick tjejerna äntligen besöka sin efterlängtade butik Toys´r´us. Där spenderade vi en hel del tid, så herr R hann med att besöka tre olika teknikbutiker under tiden. Tjejerna köpte varsin present till sig själva och var mer än nöjda på hemvägen.



När vi kom tillbaka till lägenheten fick jag och storasyster slumra ett tag innan vi skulle påbörja måndagens middag. Det var tacos på menyn och det blev lyckat. Tyvärr glömde vi att ta fram vitlöksdressingen ur kylen så den har jag kvar till mina matlådor denna vecka.


Imorse steg vi alla upp tidigt och strax efter att jag hade gått till jobbet lämnade familjen N Västerås för att rulla vidare mot Göteborg och resten av semestern.


Jag hade en helt fantastisk men kort tid med familjen. Det blev många härliga kramar med tjejerna och jag fick fina presenter. Jag längtar redan efter att träffa dem igen och hoppas verkligen att vi ses något mer innan det blir jul och nyår.




TREVLIG  SEMESTER






Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards