Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Heffaklump

Av Herr och Fru Mysbralla - 8 juli 2009 21:00



Dagens träning blev ett joggingpass efter jobbet. Kroppen kändes seg som gammalt tuggummi och benen var tunga, därav rubriken. Men jag visste inte att Heffaklumpen var så söt. Nu blir jag glad. Det gick i alla fall otroligt långsamt, men till slut hade jag i alla fall varit ute i 43 minuter. Det fick vara godkänt. På himlen var det stora vita moln så solen kunde ändå titta fram och värma.


Det satt fint med middag efteråt och särskilt bekvämt var det att ha tacoköttfärs klar i kylen för att värma i micron.



För en stund sedan vaknade jag i soffan av att Älskade R ringde. Guuud vad jag längtar efter honom......

Jag är fortfarande groggy efter att ha sovit, men jag tror att jag ska kunna somna för natten ändå. De där vita molnen finns inte längre på himlen. De är utbytta mot ett allmänt grått och tungt hängande tak. Det har mullrat lite, så det förvånar mig inte om det blir ett litet oväder igen, precis som igår.



Nu har en tallrik med naturell yoghurt, vindruvor, lite musli och en klick jordgubbssylt ramlat ner i magen, så jag ska stänga ner här och se slutet på Bachelorette. Jag hörde nyss att hon var förtvivlad över att männen inte ansträngde sig. Stackars rika flicka...







 





 
 
Ingen bild

Lillyster

9 juli 2009 12:32

Här har det oxå varit skitkasst väder, spöregn i 2 dagar- tråkigt!

 
Ingen bild

Annika

9 juli 2009 17:21

Till Lillyster: Jag börjar undra om sommaren har gjort sitt för i år...

 
mor

mor

10 juli 2009 19:03

Tror nog att sommaren kommer åter, ha tålamod, innan nästa höst har vi säkert fått rå om sommaren igen.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

10 juli 2009 20:25

Till Mor: Innan nästa höst???? Jag vill ha innan DENNA höst!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards