Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Märke och modell

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 mars 2010 09:30



I onsdags kom Älskade R hem från jobbet med en massa muntliga gratulationer till vår graviditet. Han hade också fått fina komplimanger angående sitt blivande faderskap. Det kan jag förstå eftersom jag själv funderar på hur jag ska klara mig själv hemma utan honom med en nyfödd parvel. Jag kommer att behöva ringa honom stup i kvarten.


På jobbet hade han i alla fall blivit erbjuden att köpa en barnvagn för någon tusenlapp. Den är av märket Esprit och ska vara en sådan vagn man kan justera handtagen på och göra till sittvagn (om jag fattade rätt). Jag ville veta exakt modell på vagnen för att kunna läsa om den på nätet och jämföra med de andra barnvagnarna av samma märke, men det hade Älskade R inte frågat om. Jag sa att det var viktigt för mig att få läsa om specifikationer och jämföra hit och dit.



Kanske en sån här vagn...


Älskade R är då fräck och frågar mig om jag vet vad vår bil har för märke och av vilken modell den är. Jag tänker lite och svarar ganska själv-säkert:


-Vi har en VW Passat kombi, TDI 2,0.


Det räckte inte riktigt utan han korrigerade mitt ord "kombi" till "Variant" eftersom modellnamnet är "Variant" när det är en kombibil. Han var mycket överlägsen när han konstaterade att det här med att modeller kanske inte är så viktigt ändå om man inte ens vet vad man har för bil. Vilken besserwisser han är, eller hur?


Han ska då alltid komma åt mig när det handlar om sådana här grejer. Jag får ge igen när det handlar om hushållsarbete, komma ihåg saker och annat oviktigt i vardagen.





 
 
Ingen bild

mor

13 mars 2010 18:42

Kolla upp om vagnen,kan va ett bra köp,be att få titta på den.Den va ju snygg den vi såg här i sommar,men säkert dyrare,men det drabbar ju ingen fattig.

 
Ingen bild

Annika

13 mars 2010 18:47

Till Mor: Jo vi ska kolla upp vagnen. Jag är osäker på om det är just den modellen, men det är en vagn av samma märke i alla fall. =)
De rear fjolårets Crescent (sån vi tittade på i somras) med 2000:- Från 6000:- till 4000:-.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards