Familjen Mysbralla

Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Sollefteå Del 2

Av Herr och Fru Mysbralla - 22 juli 2009 18:16


Mer bilder från Sollefteåtrippen som varade i två dagar istället för en. Vi vaknade, som jag redan skrivit, sent på onsdag förmiddag. Vi steg upp och åt frukost och gjorde oss klara för att besöka staden och "Hundens dag"Nipyreveckan. Vädret var sisådär till att börja med och det märktes på antalet personer och hundar i parken.


Jag hade hoppats få se och träffa fler hundar och av olika raser, men jag fick nöja mig med att kika på de små schäfervalparna som sökte fodervärdar. Det fanns även lite höns där och en mekanisk björn som till och med luktade björn. Den var till för att se hur alla hundar reagerade. Jag hade hoppats få träffa min gamla klasskamrat A med sin fina GD, men så blev det inte. Vi kikade lite på Agilityuppvisning innan vi strosade vidare på stan och intog lunch på samma ställe som sist, Valvet.


Denna gång bjöds det på raggmunkar med bacon, som jag glatt mumsade i mig. Jag älskar verkligen husmanskost!

Efter lunchen gick vi tillbaka ner i parken och då hade solen kommit fram och likaså allt folk. Äntligen fick jag se en RIKTIG hund också. På bron över till parken stod en blåmerle Grand Danois som jag fick gosa lite med. Inte den vackraste jag sett, men ändå en GD.


Vi åkte hem och jag sov en stund på soffan på den inglasade altanen. Härligt härligt! När jag vaknade tog vi en promenad ner till älven i solskenet. Det var en fin eftermiddag och en hel del minnen kom tillbaka. Vi träffade på mammas grannar som stod och fiskade öring och sedan när vi gick tillbaka upp tittade vi förbi grannarnas gård med höns (mamma brukar vara hönsvakt när de behöver hjälp och får på så vis möjlighet till färska ägg) och morsade på frun i huset. Hon verkade trevlig trots att hon kom från Långsele. Till och med jag har ägg från deras höns här hemma i Västeråskylen, fast nu är det bara något enstaka kvar.


Efter promenaden påbörjade mamma middagen och nu skulle jag få mitt älskade Blodbröd och fläsk, hurra! snacka om gott säger jag bara. Hela veckan som vi varit uppåt landet har jag varit konstant mätt föruotm då jag fått dippar och varit tom i magen med ett sugande hål och rejält illamående.


Efter maten tog jag och Älskade R en promenad till pappa. Han hade ringt tidigare på eftermiddagen och undrade om vi var kvar i stan, så vi meddelade att vi skulle hälsa på igen fram mot kvällningen. Denna gång var det uppehåll från regn så vi kunde sitta ute på framsidan och surra och titta på Multråberget och kyrkan med kyrkklockan som fortfarande stod stilla på kvart över fem. Efter dryga timmen traskade vi tillbaka mot Ingersta och en ny kväll med korsord och mys.


Jag visade mamma Facebook och jag tror allt att hon är sugen på att gå med där. Hon var mycket intresserad av att läsa om bekanta människor och smygkika på skvaller hahaha!


Det blev återigen en sen kväll och planen på att åka söderut på torsdagen senast klockan 09:30 var bara att glömma...








 
 
Ingen bild

Stora

26 juli 2009 21:56

Såg ut att vara en fin sommardag.
Fyllebin?
Inget kort på pappa och den halva tanden?

 
mor

mor

27 juli 2009 08:35

En fin historia från Ingersta med många fina bilder.Vi gör om det igen.

http://noema.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

27 juli 2009 09:31

Till Mor: Ja, det var himla trevligt. Många skratt, god mat och fin omgivning.


Till Stora: Det var riktigt fint. det blev bättre ju längre dagen gick. Älskade R tyckte biet såg ut att vara på fyllan så då fick det bli två fyllebin istället för två fyllesvin, som det brukar heta. Det finns en bild som visar hur bra jag är på att likna biet, men det blev samtidigt så fult så det får inte komma med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 maj 2019 09:30


    Det sägs att man blir starkare när man tar sig igenom prövningar. Jag har jobbat så länge med mig själv, att lära mig lyssna på kroppen, hitta balans, nå en förståelse och acceptans att det är som det är och att jag är som jag är - good e...

Av Herr och Fru Mysbralla - 13 september 2017 09:30

  En ovanlig vanlig dag   Måndagen den 20 februari började som vanligt med att vakna och ta mig upp till arbetsträningen på Intersport. Efter att äntligen ha fått mina "hjälpmedel" trosgördel, medicinsk strumpbyxa samt bälte fungerade det återi...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:14

Grattis älskade Arvid på din 2-års dag önskar mamma, pappa och Liv. Tyvärr får du inte den där roliga fyrhjulingen i present. Men något annat skoj finns i det stora paketet. ...

Av Herr och Fru Mysbralla - 3 februari 2014 16:08

2014 började bra i hälsoväg. Jag kände mig starkare och piggare än på länge. Jag till och med sa det högt till omgivningen. Nu har jag under någon veckas tid haft diffusa besvär i bröst/hjärta och konstigt pirr i en underarm och fingrar. Älskad...

Av Herr och Fru Mysbralla - 23 januari 2014 15:12

Huvva! Jag ligger i influensa, tror jag iallafall. Det är i alla fall ingen vanlig liten förkylning. Det värker i leder och muskler och i bröstet för varje inandning. Det finns ingen kroppsställning som är bekväm. Jag har frossa och svettas om va...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards