Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Herr och Fru Mysbralla - 19 december 2008 21:50

...blev ett fiasko vad gäller andelen patienter som dök upp. Totalt kom två av fyra patienter som skulle cykla på motionscykel och samtidigt bli undersökta i larynx med flexibelt nasofiberskop. Eftersom vi fick en massa tid över så frågade jag läkaren om vi kunde kika på mina stämband. Vi fick göra det under utbildningen, men jag fegade ur den gången. Tänkte idag att NU ska jag prova hur det är att få slangen med lilla kameran genom näsan, epifarynx oxh hypofarynx.


Detta är inte mina stämband (stämläppar) utan en bild lånad från nätet. Vi gjorde även stroboskopi på mina stämband för att se svängningarna, som annars inte går att uppfatta. Mina stämband såg oklanderliga ut såklart....röstlogoped som jag är. Själva undersökningen var inte alls så obehaglig som jag hade förväntat mig. Det enda som kändes var lite smärta när läkaren vred lite på fiberskopet, annars var det lugnt. Jag kräktes inte i hans knä heller.

=)

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards