Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 8 december 2008

Av Herr och Fru Mysbralla - 8 december 2008 20:28

...det var Missy i eftermiddags. Jag och R skulle kramas en stund på sängen och hon ville så gärna vara med. Hon började häva sig upp på sängen för att få mysa med oss, men hon får ju inte vara i sängen, så vi sjasade ner henne till hennes egen säng. Där låg hon snällt och nöjd (trodde vi) tills hon traskade ut ur rummet och lade sig i sacco-säcken som hon brukar.


GAAAAH! vilken fruktansvärd syn som mötte mig när jag kom ut i vardagsrummet. Missy hade tagit min julälg och ena jultomten av tyg och bitit dem trasiga. Vitt skägg låg spritt över golvet och jag fick bara lov att skälla lite på henne. Jag sa faktiskt "Fy faen för dig gumman". -Ja, jag vet att det låter illa, men jag blev så besviken på henne, precis som hon blev på oss. Jag tyckte ändå att hon skulle få fjäska lite för att få min uppmärksamhet och mitt gillande efter den incidenten, vilket hon gjorde som ni man läsa lite längre ner.


I alla fall tog vi alla tre en promenad till lilla ICA-affären för att köpa ingredienser till ett kommande lussebak. Hon fick gå i koppel och gjorde det fantastiskt bra. Gumman gjorde rätt för sig och berömdes med röst, godis och kramar. Hon hade en glatt viftande svans hela promenaden. Slutet gott allting gott!


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards