Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 1 december 2008

Av Herr och Fru Mysbralla - 1 december 2008 22:00

Det här måste vara det minst ansträngande julbaket jag någonsin varit med om.

=)

Vår granne R hade gjort lussebullsdegen på egen hand och pepparkaksdegen var färdig den med. De övriga gästerna hade med sig flera små söta förpackningar med pepparkaksdeg från affären.  Det enda jag och Roger behövde göra var att dricka kaffe/glögg, kavla ut deg och trycka ut pepparkakor. Vi hade till och med en speciell "gräddar-master" som skötte ugnen.

Det är dock inte det enklaste att få till supertunna pepparkakor och våra blev antingen fula och tunna eller fina och tjocka. De tjocka är ju enligt mig godare också eftersom de blir lite mjukare och går att smälta i munnen så man känner den härliga julsmaken ordentligt.


Här kommer några bilder från kvällen. Tyvärr jobbade grannen K, så jag hann inte träffa henne eftersom Trötter (jag) gick hem innan hon kom från jobbet. Tur att Roger tog en bild på henne med. Hon ser riktigt pillimarisk ut.

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards