Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 29 november 2009 17:53


På Klockartorpet börjar första advent gå mot sitt slut. Inget julpynt eller adventspynt är uppsatt eller framtaget. Lådorna med julgrejer ligger fortfarande nere i källarförrådet och jag har ingen ambition att hämta upp dem idag. Det finns alltså ingen adventsstake som lyser med varmt sken. Det finns ingen glögg med russin och mandel, inga pepparkakor eller lussebullar att smaska på. Jästen och kesellan som ligger i kylen kommer nog att ligga där ett bra tag till.



Västerås är grått, ruggigt och dimmigt. Jag är lika "off" både på jobbet och på fritiden. Trots det har jag i alla fall köpt julklappar idag och gett mig själv en tidig klapp.


En helårsprenumeration på Fitness magazine har jag beställt på nätet. Det ska bli roligt att en gång varje månad se fram emot att komma hem från jobbet och titta på hallgolvet om där ligger någon tidning.



Av Herr och Fru Mysbralla - 29 november 2009 09:21


Lördagkvällen blev lika lugn som resten av dagen. Vi umgicks med två härliga knattar fram till 20:30 då vi hörde och såg att de sussade gott.


Besöket började med lite information om rutiner från föräldrarna. Älskade R fick ta den mesta informationen eftersom jag faktiskt blev efterfrågad av den äldsta knatten att bygga en tågbana med honom. HURRA! Det brukar ju alltid vara Älskade R som barnen vill leka med.


Vi introducerades till vällingfix, tandborsteri, sagoläsning och blöjbyte. Vi fick bästa möjliga demonstration av blöjbyte, eller hur K?


När mamsen och papsen hade lämnat hemmet lekte vi lite kurragömma i den stora kartongen på golvet innan vi började med pizzabaket. Knattarna hjälpte glatt till och var väldigt noga med att tvätta händerna, flera gånger under baket. Det slank ner både en och flera ingredienser i knattarnas magar under tiden, så det gjorde nog inte så mycket att de inte åt så mycket färdig pizza som vi ville.



En skinkstrimla, en bananbit, en korvstrimla och tomatsås slank ner i magen på dem båda. Jag tror att minsta knatten var riktigt hungrig eftersom han högg in på Oreganokryddan också. Det slutade med att han fick spotta i min hand för de torra smulorna var tydligen ingen höjdare.


Efter maten tog vi det lite lugnare och kikade lite på en Nassefilm och spelade Bamse-fyra-i-rad. Minstingen ville inte vara med så han blev lite putt att jag inte kunde vara på två stälen samtidigt. Älskade R plockade nämligen undan i köket då. Det där fick jag sota för resten av kvällen. Minstingen var mycket bestämd med att jag inte skulle läsa saga, byta blöja eller borsta hans tänder. "Han ska.." sa han och pekade på Älskade R varje gång. Vilken tur att vi var två stycken.



Vid 19:15 såg man hur trött minstingen började bli. Vi lät honom sitta och mysa i soffan ett tag innan vi började med nattningen för dem båda. Det gick alldeles utmärkt. Jag och stora knatten fixade välling medan Älskade R påbörjade blöjbyte. Jag hann komma in med vällingen och den dracks upp i ett nafs på skötbordet. Pyjamaser på, borsta tänder och sagor i sängen var nästa steg.


Älskade R gjorde succé när han gick i Moshilabyrinten och trampade på bajset så det lät. "En gång till" ropade knattarna. Jag halvlåg bredvid och mådde allmänt gott. När sagorna var slut lade sig knattarna skav-fötters i sängen och vi låg bredvid varsin kille tills de somnade. Snacka om gosekillar säger jag bara. Stora knatten strök mig i ansiktet och på armen och lilla knatten pillade på och i Älskade R:s hand.


Efter det somnade jag i soffan i knäet på Älskade R. Vilken mysig kväll!


Tack för att vi fick låna era knattar!

 


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards