Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 10 november 2009 21:15


Här ser du var Tunisien ligger


HURRA!


19 september 2010 åker jag och Älskade R på semester till Tunisien. Det blir vår första semesterresa utomlands och jag längtar redan jättemycket fastän det är 10 månader kvar. Vi kommer att åka till Sousse med Apollo och stanna borta en vecka.


Vi (läs jag) har ju med jämna mellanrum pratat om och önskat att vi ska planera någon solresa tillsammans, men det har aldrig blivit av. Nu tog jag itu med detta på eget bevåg och bokade den här resan igår. Jag är så himla bra! Det roligaste är att jag ger oss den här resan som julklapp, tre och ett halvårspresent, kärleksgåva eller av någon helt annan anledning.


Det här är överraskningen jag skrev om tidigare. Älskade R har inte anat någonting precis som det ska vara när man överraskar. Jag har även ringt och talat med rektorn på skolan för att kolla så han kan vara ledig. Det skulle gå bra bara han fyller i en ansökan om tjänstledighet, vilket innebär att han inte kommer att få någon lön när vi är bortresta. Det borde funka. vi är ute i god tid, så vi får lägga undan lite pengar så räkningar etc kan betalas.


Jag tror att Älskade R blev glad över mitt infall, men det första han började prata om var pengar. Han ville absolut betala för oss båda när vi väl är där nere på plats i Tunisien, men det får vi väl se då, tycker jag. Inte tänker jag diskutera det nu och troligtvis inte då heller.


Jag menar...det drabbar ju ingen fattig (fniss).


Eller vad säger du mamma?

 

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards