Familjen Mysbralla

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Herr och Fru Mysbralla - 6 november 2009 18:30


Ojojoj! så synd det är om mig. Jag är förkyld igen med hosta och tät och tjocksnorig näsa. BLÄ! Min muskel-inflammation som jag tidigare skrivit om var på väg att lätta tack och lov. Men i onsdags, strax innan jag skulle stämpla ut från jobbet, så nös jag till som jag brukar när jag är förkyld. Det skulle jag inte ha gjort.



Samtidigt som jag nös sprakade det till strax under högra bröstet och en obeskrivlig smärta liknande en inre explosion spred sig genom bröstkorgens högra sida och runt till baksidan. Jag föll ihop mot mitt skrivbord och böjde mig vidare ner mot golvet eftersom jag inte klarade av att hålla kroppen uppe på grund av smärtan. Den nysningen förvärrade det hela så jag ringde sjukvårdsrådgivningen senare på kvällen.


Jag fick rådet att kontakta min familjeläkare eller aktuell sjukgymnast nästa dag för att boka tid. Telefonisten (sjuksköterskan) trodde att jag sträckt något och rådde mig till att ta Alvedon för att kunna sova. Det gjorde jag, men kvällen var hemsk. Jag hann med att nysa fler gånger även om jag försökte att hålla tillbaka dem.


På torsdagen fick jag kontakt med min sjukgymnast som skickade mig vidare till en kollega. Jag fick en akuttid samma dag. För första gången träffade jag en bra persn på mitt familjeläkeri, hurra! Det är troligtvis så att jag fått flera låsningar i ryggen som jag gått med länge och som till slut orsakat muskelinflammation och eventuellt inflammation i någon led framtill på bröstkorgens nedre del. Sjukgymnasten knäckte till mig så jag inte var lika stum i ryggen. Däremot kände jag mig helt mörbultad i kroppen.



Jag fick även två övningar att göra varje dag för att öva upp rörligheten och samtidigt andas med djupa andetag. Det finns annars en ganska stor risk att jag drar på mig lunginflammation eftersom jag är förkyld och inte ventilerar lungorna ordentligt för att det gör för ont att andas djupt. På måndag ska jag på återbesök. Om det onda inte börjar lätta under helgen kommer jag att få en kortisonspruta in i den där leden jag nämnde. Jag känner mig inte störtförtjust i den tanken.


Bäst att njuta ordentligt av helgen, det vill säga sova och försöka tillfriskna inför den kommande arbetsveckan. Det blir tyvärr ingen Hälsomässa i Älvsjö imorgon. Varken J eller jag har ork till det denna helg. Vi får hitta på något annat antingen imorgon eller en annan helg.


Av Herr och Fru Mysbralla - 6 november 2009 17:47


Älskade R och jag var på lägenhetsvisning i onsdags och nu är jag kär. Jag vill ha den! Här kommer en kort beskrivning av den:


Härlig vindsvåning med högt till tak och genomgående ljus och modern inredning. Den äldre charmen är bevarad. Stora fönsterpartier för bästa ljusinsläpp. Bredband och kabel-tv. Garage, carport samt p-plats att hyra. 5 min till city. Nyproduktion 2009.


Tyvärr är lägenheten alldeles för dyr, så det blir inget köp. Det kommer också att bli svårt att hitta en bostad som kan mäta sig med den när vi fortsätter att åka runt på visningar.


http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3LB3CGJ7PLNQL817

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards